مرتضی عزیزپور
دانشگاه جامع امام حسین(ع) با مشارکت معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین برگزار می کند؛

نخستین جشنواره ملی ترجمان فتح

دانشگاه جامع امام حسین(ع) با مشارکت معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین و همکاری مجموعه‌های همسو، جشنواره‌ای را در جهت زمینه‌سازی برای نیل به اهداف فوق و ترویج و گفتمان‌سازی این دغدغه‌ی مبارک برنامه‌ریزی کرده است.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۶۶
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
نخستین جشنواره ملی ترجمان فتحبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله، سرشار از صحنه‌های پرشور و پرخاطره‌ای بوده که در لحظه به لحظه‌ی آن معنویت، شور و حماسه را می‌توان مشاهده کرد. در دوران پس از جنگ نیز همواره انسان‌های باصلابتی بوده‌اند که از این خاک، دین و مذهب دفاع کرده و در مقابل فتنه‌های مستکبران ایستاده‌اند و جان خود را در کف دست گرفته و در ایران، عراق، یمن، لبنان، سوریه، فلسطین و دیگر مناطق اندیشه‌ی مقاومت را به منصه ظهور نشانیده‌اند. نشان دادن این رشادت‌ها، معنویت‌های موجود در آن، روایت تاریخ آن، معرفی قهرمانان و سبک زندگی آنان در میدان جهاد و در میان خانواده و دوستان و بیان خاطرات تلخ و شیرین آن بر دوش کسانی است که به انقلاب اسلامی و اسلام عزیز و آرمان‌های آن وفادار هستند و در آرزوی اتصال آن به حکومت جهانی منجی (عج) می‌باشند.
بر این اساس، دانشگاه جامع امام حسین (ع) با مشارکت معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین و همکاری مجموعه‌های همسو، جشنواره‌ای را در جهت زمینه‌سازی برای نیل به اهداف فوق و ترویج و گفتمان‌سازی این دغدغه‌ی مبارک برنامه‌ریزی کرده است.
"جشنواره ترجمان فتح"، جشنواره‌ای ملی با اهداف بین‌المللی است که در دو بخش مسابقه و جلسات پیش‌همایش برگزار خواهد شد. مخاطب آن عموم زبان‌دانان و دغدغه‌مندان ترجمه‌ی آثار در حوزه دفاع مقدس است. این جشنواره در نظر دارد با تشویق و حمایت از جامعه زبانی کشور راه را برای ارائه ترجمه ادبیات دفاع مقدس و مقاومت به جهانیان هموار کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار