ارادت کردستانی‌ها به امام رضا (ع) ریشه در اعتقادات آنان دارد

محبت به اهل بیت (ع) باوری همیشگی در بین همه مذاهب اسلامی است و مردم مسلمان کردستان متشکل از پیروان مذهب جعفری و شافعی همگی دوست‌دار اهل بیت هستند.
کد خبر: ۹۳۵۲۷۵۷
|
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سوزان‌ترین فریاد از جانب دل هاى سوخته عشاق و از سمت زائران درد و امید است که با حنجره بى رمق «صحن»، در این سوگ هم آوا شده اند تا دل بستگى‌ها به تکثیر برسد، زائران بصیرت، از فرسنگ هاى دور آمده اند تا از نزدیک، فروغ زیباى بهشت را به تماشا بنشینند و دل را در حرم نور، به خلعت توبه آراسته کنند.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به جانفشانی‌ها و ایثار و از خودگذشتگی اهل بیت (ع) برای دفاع از ارزش‌های اسلامی اظهار داشت: اهل بیت رسول الله (ص) با درایت بالای خود خدمات ارزنده‌ای را به جهان اسلام ارائه کردند و در برهه‌های زمانی مختلف نجات دهنده مسلمانان از انحطاط و انحراف بودند.

وی بیان کرد: مردم اهل سنت شافعی مذهب کردستان نیز از گذشته تاکنون ارادت ویژه‌ای به اهل بیت (ع) داشته‌اند که مؤید این مطلب خلق هزاران اثر فاخر ادبی، هنری و عرفانی توسط شعرا، علما و ادبای اهل سنت کردستانی در نعت و منقبت اهل بیت (ع) است. در این میان ارادت ویژه ادبا، علما و شعرای کردستانی به ساحت مقدس امام رضا (ع) نمود برجسته‌ای داشته و آثار فاخری در این حوزه خلق شده است.

وی افزود: کردستانی‌ها همواره حافظان دین و آیین اسلامی بوده و میزبانان خوبی برای بزرگان دینی بوده‌اند که مرقد مطهر ده‌ها نفر از صحابه و نوادگان رسول‌الله (ص) گواهی عینی بر این امر است.

وی افزود: شهر سنندج میزبان مرقد مطهر حضرت هاجره خاتون (س) خواهر گرامی امام رضا (ع) است و به همین دلیل عشق و ارادت مردم این دیار به امام رضا (ع) و خاندان ایشان بسیار ویژه بوده و سنندجی‌ها همواره خود را خادم رضوی دانسته و برای رساندن سلام حضرت هاجره خاتون به برادر بزرگوارشان در مشهد مقدس لحظه شماری می‌کنند.

مردم اهل سنت کردستان از بهترین مریدان امام رضا (ع) هستند

ماموستا امین راستی ماموستا برجسته اهل سنت سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: اکثر مردم کردستان مسلمانان شافعی مذهب هستند و بر اساس مبانی فقهی و عقیدتی خویش احترام ویژه‌ای را برای خاندان رسول الله (ص) قائل هستند.


وی افزود: اهل سنت کردستان دارای ارادت ویژه‌ای به اهل بیت (علیهم السلام) هستند و تاکنون با هزاران اثر ادبی، داستانی، شعر و آثار فرهنگی و هنری کردستانی‌ها در خصوص اهل بیت (ع) و امام رضا (ع) این ارادت خود را ثابت کرده‌اند که ممکن است برخی از مردم با این مساله آشنا نباشند.

وی با بیان اینکه مردم کردستان در فرهنگ خود از امام هشتم به عنوان امام رضا (ع) غریب یاد می‌کنند یادآور شد: ادبا، مشاهیر و بزرگان کرد زبان شافعی مذهب ارادت بسیار زیاد و خاصی به حضرت امام رضا (ع) داشتند و دارند به نحوی که در هر جایی که از ایشان یاد می‌کنند، به نام سلطان خراسان و سر آمد اولیا از حضرت نام می‌برند.

وی با اشاره به تاریخ ادبیات و منابع دینی و فرهنگی کرد‌های اهل سنت عنوان کرد: این قشر از جامعه ایران اسلامی همانطور که به اصحاب رسول اکرم (ص) ارادت خاصی دارند به اهل بیت آن حضرت نیز عشق می‌ورزند.

به گفته امام جمعه موقت سنندج، در کتب روایی و حدیثی اهل سنت نام اکثر ائمه اهل بیت به وضوح به چشم می‌خورد و از روایات آن بزرگواران در همه محافل استفاده می‌شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار