مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان خبر داد

حذف دفترچه کاغذی بیمه شدگان بیمه سلامت از اول تیر ماه در استان زنجان

زنجان -مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: دفترچه‌ی کاغذی بیمه شدگان از اول تیر ماه همزمان با ولادت امام رضا (ع) در استان زنجان حذف می شود
کد خبر: ۹۳۵۲۵۷۰
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ یعقوب شیویاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از مورخ ۱ تیرماه ۱۴۰۰ همزمان با ولادت امام رضا (ع) صدور دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان صندوق‌های کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان متوقف و ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان به صورت الکترونیک انجام می‌پذیرد.
 
حذف دفترچه  کاغذی  بیمه شدگان بیمه سلامت از اول تیر ماه در استان زنجان


وی خاطرنشان کرد: نسخه الکترونیکی گامی مهم در صیانت از حقوق بیمه شدگان است.

شیویاری با اشاره به حذف تدریجی دفترچه‌های کاغذی درمانی بیمه‌شدگان افزود: دفترچه‌های بیمه همگانی از اول اردیبهشت و دفترچه‌های درمانی صندوق روستاییان از اول خرداد، همزمان با سراسر کشور حذف شدند و از اول تیرماه سال جاری نیز دفترچه‌های کاغذی در صندوق‌های کارکنان دولت، سایر اقشار و سلامت ایرانیان حذف خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: حذف دفترچه‌های درمانی از طریق پیامک به سرپرست خانوار‌ها اطلاع رسانی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به مزایای نسخه الکترونیکی، افزود: تشکیل پرونده الکترونیکی، حفظ سوابق درمانی بیمه شدگان، جلوگیری از خطا‌های نسخه پیچی، رفع مشکل ناخوانا بودن نسخه، کم شدن هزینه‌های چاپ دفترچه، کنترل مصرف بی رویه دارو و کاهش تقاضای القایی خدمات سلامت از جمله مزایای طرح نسخه الکترونیک است.

د
این مسئول در ادامه یادآور شد: در طی سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد تحت پوشش این بیمه به عنوان بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که میانگین سنی آن‌ها حدودا ۶۱ سال بود و به ازای هر نفر ۴۵ میلیون ریال به بیمارستان پرداخت شده است.

شیویاری خاطرنشان کرد: خدمات درمانی مورد نیاز روستاییان نیز در مراکز بخش خصوصی و دولتی با کد ملی ارائه می‌شود و در این خصوص مشکلی وجود ندارد که در صورت گزارش‌هایی از تخلفات اداره کل بیمه سلامت استان رسیدگی خواهد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار