خبرهای داغ:
گزارش بسیج از مناظره دو کاندیدای شورای شهر با دو نگاه سیاسی؛

ما شورایِ شهردار نیستیم نماینده مردم هستیم/نگاه سیاسی در انتخاب شهردار به عملکرد شورای پنجم آسیب زد

آنچه می خوانید پاسخ دو کاندیدای و عضو شورای شهر قزوین به سوالاتی است که عملکرد شورا را از دو نگاه متفاوت نقد کردند.
کد خبر: ۹۳۵۰۲۳۷
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

به گزارش بسیج قزوین، این خبرگزاری در راستای روشنگری و بصیرت افزایی انتخاباتی، بدون در نظر گرفتن نگاه و جناح سیاسی و بدون حمایت از هیچ کاندید انتخاباتی، اقدام به برگزاری نشست ها، میزگردها و مناظرات انتخاباتی نموده است.

در همین خصوص صبح امروز فرج اله فصیحی رامندی و سیده منیره قوانین دو عضو فعلی شورای شهر قزوین و دو کاندید انتخابات شورای شهری قزوین میهمان خبرگزاری بسیج قزوین بودند که مناظره این دو کاندید شورای شهر از دو جریان سیاسی از نظر می گذرد.

فصیحی رامندی عضو شورای شهر قزوین در این مناظره انتخاباتی در پاسخ به این سوال که بدهی شهرداری قزوین بیش از بودجه اختصاص یافته به شهرداری است بیان کرد: اصولا داشتن بدهی به دلیل سرمایه گذاری بد نیست و هیچ وقت بدهی شهرداری قزوین بیشتر از بودجه نبوده است. آن زمان که بودجه شهرداری ۴۰۰ میلیارد تومان بود بدهی شهرداری ۱۲۰میلیارد بود و امروز که بودجه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای شهرداری مصوب شده، بدهی شهرداری ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: شهردار سابق در خصوص دریافت تسهیلات از بانک، نگاه گردش مالی داشت و پس از گردش مالی بدهی شهرداری دوباره باز پرداخت می شد. اما شورای پنجم ۲۴۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفت و امروز این بدهی به ۲ برابر رسیده است. همزمان با سر رسید بانک برای پرداخت بدهی، دو پروژه پونک و بادامستان با مخالفت بنده و برخی دوستان در نهایت با ۶ رای واگذار شد که این موضوع منجر به پرداخت دو سوم بدهی شهرداری می شد.

کاندیدای شورای شهر قزوین عنوان کرد: من معتقد بودم ارزش افزوده و تورم ملک بیشتر از سود بانکی است. در گذشته قیمت کارشناسی شده برج پونک ۱۲۰ میلیارد تومان بود که از قبل آن یک دوم بدهی به بانک شهر پرداخت می شد و در حال حاضر ارزش افزوده این برج می تواند کل بدهی را تسویه کند.

فصیحی رامندی افزود: سهام ارزش گذاری شده بانک ۱۳۰ میلیارد تومان بود و در مقطعی به هزار میلیارد تومان رسید که با توجه به ریزش بورس در مدت اخیر، ارزش آن بیشتر از بدهی شهرداری می باشد.چ لذا باید سرمایه گذاری مناسبی اجرا شود و بدهی ها در مسیر ارزش افزوده قرار گیرد.

بادامستان بیشتر برای بدهی پیمانکاران هزینه شد تا بدهی به بانک شهر!

در ادامه این مناظره سرده منیره قوامی سخنگوی شورای شهر قزوین و کاندیدا این دوره از انتخابات شورای شهر قزوین با اشاره به بدهی های شهرداری قزوین بیان کرد: در شورای پنجم برنامه ای بابت باز پرداخت بدهی ها صورت نگرفت و بنده درخواست دادم که نصرتی شهردار سابق قزوین در صحن شورا حاضر شود و بابت روش باز پرداخت بدهی به بانک شهر و سرمایه گذاری که صورت گرفته توضیح دهد که این تسهیلات بابت چه پروژه هایی هزینه و دریافت شده است.

وی گفت: اصرار بنده برای راه اندازی مرکز پژوهش های شورا به همین دلیل بود که کارها با نظر متخصصان و شهرداران و شوراهای سابق در قالب یک برنامه مدون ارائه شده و کارها از حالت غیرکارشناسی خارج شود و برنامه ریزی ها طوری تضمین گردد که بدهی ها کاملا صفر شود و میزان سود بانکی که پرداخت می شود صرف امور مناطق محروم شود. اما متاسفانه در شهرداری به جای درآمد پایدار بیشتر هزینه پایدار صورت گرفته است. بادامستان بیشتر برای بدهی پیمانکاران هزینه شد تا بدهی به بانک شهر!

کاندید شورای شهر قزوین در ادامه اظهار کرد: لذا باید املاک را برای فروش تجمیع و بدهی ها را صفر کنند. اگر فکری برای باز پرداخت نکنیم باز همان بدهی و پرداخت سود ادامه خواهد داشت. بدهی با برنامه چیز بدی نیست به شرط اینکه در جهت سودآوری و ارزش افزوده هزینه شود.

پاداش های کلان شهرداری تحت عنوان عیدی و بن کالا به اعضای شورا، از شایعه تا واقعیت

فصیحی رامندی در پاسخ به این سوال که شایعاتی وجود دارد که شهرداری پاداش های کلانی تحت عنوان عیدی و بن کالا به اعضای شورا پرداخت کرده است آیا شما جز دریافت کنندگان بودید؟ بیان کرد: درباره گرفتن پول و هدایا از شهرداری توسط اعضای شورا بزرگ نمایی صورت گرفته است. طبق قانون حق الجلسه دریافتی شورا بوده که بابت هر جلسه یک شصتم پایه حقوق شهردار می باشد و در ماه هم بیشتر از ۶۰ ساعت نباید باشد. دریافت پول خارج از چارچوب تعریف شده، خلاف قانون است. شهردار در سال، ۳ نوبت خدمات رفاهی به مناسب های مختلف به کارکنان شهرداری ارائه می دهد که در برخی موارد اعضای شورا هم در لیست قرار می گیرند.

هیچ وجهی تحت عنوان پاداش، کالا و بن غیرمتعارف نگرفتم

وی افزود: بنده در طول ۸ سال عضویت در شورا هیچ پولی تحت عنوان پاداش، کالا و بن غیرمتعارف نگرفتم. بن کت شلوار که یک میلیون تومان بود گرفتم. مدیرکل سابق یکی از ارگانها وابسته دولت در قزوین گفت؛ برای انجام امور ادارای ماشین نداریم که شهرداری یک دستگاه سراتو ۹۵ میلیون تومانی خرید و در اختیار اداره قرار داد. پس از یک سال متوجه شدیم که ماشین را در اختیار فرزندش قرار داده که با گزارش نظارت و بازرسی به شهرداری عودت داده شد.

بنده معتقد بودم برج پونک باید به خود کارکنان شهرداری داده شود

در ادامه سیده منیره قوامی کاندیدای شورای شهر قزوین در پاسخ به این سوال که شایعاتی وجود دارد که شهرداری پاداش های کلانی تحت عنوان عیدی و بن کالا به اعضای شورا پرداخت کرده است آیا شما جز دریافت کنندگان بودید؟عنوان کرد: مطرح کردن این موضوع ظلم به اعضای شورا می باشد. اینکه ۲ میلیون تومان به اعضای شورا بن کالا داده شود بعد ۱۰ میلیون اعلام گردد کار خوبی نیست. علیرغم تلاش شبانه روزی اعضای شورای پنجم، خروجی خوبی وجود نداشت.

وی گفت: اعضای شورا فقط حق الجلسه می گیرند و هدیه های کوچکی بوده که مطرح کردن آن در جامعه درست نیست.
پرسنل شهرداری حقوقشان بسیار کم است باید معیشت آنها مورد توجه قرارگیرد. برخی از شهرداری ها خدمات رفاهی زیادی به کارکنان ارایه می دهند. در همین راستا تلاش زیادی کردیم باشگاه شهرداری افتتاح شود. متاسفانه مکانی از طرف شهرداری ارایه نشد. بنده معتقد بودم برج پونک به خود کارکنان شهرداری داده شود تا با گرفتن مبلغی، مشکل مسکن آنان برطرف گردد. اعضای شورای پنجم پولی از شهرداری دریافت نکردند بلکه پول پس داده شد.

نگاه سیاسی و دخالت دادن سود جناحی در انتخاب شهردار و مصوبات به عملکرد شورای پنجم آسیب زد

قوامی در ادامه در خصوص تعامل با رسانه ها و عدم شفافیت در شورای پنجم بیان کرد: عضو شورا باید شجاعت داشته باشد تا با رسانه های منتقد و مخالف خودشان صحبت کند. نترسد مورد نقد یا تخریب قرار بگیرد. اما در مقابل، رسانه ها نیز باید امانتداری کنند. کلمات را تغییر ندهند چون بار حقوقی کلمات و معانی تغییر می کند. در کارم سیاست را دخالت نمی دهم، این نگاه سیاسی و دخالت دادن سود جناحی در انتخاب شهردار و مصوبات به عملکرد شورای پنجم آسیب زد.

فصیحی رامندی عضو و کاندید شورای شهر قزوین با اشاره به تعامل با رسانه ها و شفافیت در بیان عملکرد عنوان کرد: دوستان شورای پنجم نظری متفاوت داشتند. ابتدا اتاق شیشه ای را مطرح کردند. بنده معتقدم همکاری دو طرفه با رسانه ها می تواند به شفافیت کمک کند. این نگاه در شورای پنجم کم رنگ بود تا جایی که صحن شورا خالی از خبرنگاران شد. وقتی با یک رسانه برخورد کردند ما مخالفت کردیم. در دوسال ریاست بنده بر شورای شهر بیش از ۵ نشست مطبوعاتی برگزار و حضور رسانه ها در صحن شورای شهر پر رنگ بود.

ما شورایِ شهردار نیستیم بلکه نماینده مردم هستیم

رامندی در ادامه در پاسخ به این سوال که علت مخالفت برخی از اعضای شورا با شما در مواجهه با شهردار چه بود؟ افزود: اگر برخی دوستان مدعی هستند ضعف و ایرادی در بنده وجود دارد حتما اعلام کنند و من از این موضوع استقبال می کنم. هر عضوی از شورا می تواند در صحن مواضع خودش را بیان کند هرچند مخالف ما باشد. شورای پنجم ما را اذیت کرد. ما نماینده مردم هستیم، شورای شهردار که نیستیم. به دلیل نقد به شهردار برخی اعضا ما را زیر سوال می بردند.

حمایت همه جانبه از کارهای درست یا نادرست شهردار کار خوبی نیست

وی گفت: اعضای شورا باید شهردار را ملزم کنند کارشان را انجام دهد. حمایت همه جانبه از کارهای درست یا نادرست شهردار کار خوبی نیست. رای مردم را نفروشند بلکه حامی مردم و قانون باشند. گمان نکنند چون شهردار از جریان فکری خودشان است باید حمایتش کنند اما حق مردم را در نظر نگیرند.

به گزارش بسیج، آنچه خواسته مردم و دغدغه دلسوزان نظام و انقلاب است، رسیدگی به مشکلات و آسیب های است که امور روزمره آنها را تحت الشعاع قرار می دهد.

شورای اسلامی شهر،به منظور ساماندهی به اموری است که اقشار مختلف جامعه روزانه با آنها سروکار داشته و تبعات خدمات شورای شهر می تواند اثرات مثبت و یا منفی برای شهر در پی داشته باشد.

لذا انتظار جامعه از اعضای شورا و کاندیداهایی که برای این صندلی به رقابت می پردازند، تعهد به وظایف و شفافیت در بیان عملکرد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار