دکتر عبدالهی:

استکبار ستیزی اصل تحریف‌ناپذیر مکتب امام خمینی /اندیشه امام خمینی (ره) زنده و رو به گسترش در جهان

حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی: از مهم ترین اندیشه‌ های امام خمینی(ره)، استکبار ستیزی و استقلال کشور و مردم است که در سراسر فرآیند مبارزاتی امام بزرگوار مشاهده می شود.
کد خبر: ۹۳۴۷۳۵۸
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالهی در مراسم گرامیداشت رحلت امام خمینی(ره) در سپاه اراک به ویژگی‌های شخصیتی و فردی حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و افزود:جامعه ما زندگی معمولی‌ داشت و امام بزرگوار آن را از خمودگی‌ها ،تبدیل به‌ تحرک و تپش کرد و انسان هایی در تراز انسانیت ساخت.

وی استقلال کشورها را یکی از مهم ترین اهداف امام دانست و افزود:بدون هیچ مبالغه ای بیش از هزار بار در مواضع سیاسی و سخنرانی‌های مختلف امام(ره)، مستقیماً به مسئله‌ی استقلال بعنوان یکی از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی یاد کرده اند و نیاز اصلی برای کشورهای جهان اسلام می دانستند.

دکتر عبدالهی گفت: امام خمینی (ره) عزت و استقلال کشور را، که پیش از آن در تعرض مستمر بیگانگان بود، نجات داد و به ملت ایران هدیه کرد.

وی افزود: امام خمینی، همان مسیری را طی کرد که انبیای الهی، پیموده بودند و ایشان در مقام به ‌حرکت‌ وادشتن اقشار مختلف مردم و بیدار کردن فطرت الهی انسان ها را مخاطب سخن انقلابی خود قرار داد .

حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی گفت:امام خمینی(ره) تحول باطنی در مردم ایران و جهان ایجاد کرد و آن تحویل باطنی اسلام ناب محمدی است که غرض از تحوّل باطنی مردم، گرایش متفاوت آنها به اسلام ناب محمدی است.

وی افزود: واقعیّت درخشانی که با اندیشه امام در جامعه پدید آمد، آن بود که مردم از خود و خواسته‌های خود گذشته و به یک کلّ مسنجم و یکپارچه تبدیل شده و همبستگی اجتماعی در حدّ اعلا به‌وجود آمده بود.

وی در پایان به توصیف دیگر امام خمینی از تحوّل باطنی مردم پرداخت و افزود: مردم از زندگی دنیوی و مادّی، قطع‌تعلّق کرده و مرگ‌آگاه و طالب شهادت شده بودند، چنان‌که شهادت در نظرشان، سعادت بزرگ و بی‌بدیلی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار