مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج:

15 خرداد؛ روزی که نخستین جرقه های سرنگونی رژیم طاغوت زده شد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج گفت: قیام 15 خرداد بستر و منشأ انقلاب اسلامی بود و نخستین جرقه‌های سرنگونی رژیم ستمشاهی و طاغوت در این روز زده شد.
کد خبر: ۹۳۴۶۹۴۶
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام علی ترکاشوند مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج در آستانه قیام 15 خرداد اظهار داشت: قیام 15 خرداد بستر و منشأ انقلاب اسلامی بود که در سال 1357 به وقوع پیوست. نخستین جرقه‌های سرنگونی رژیم ستمشاهی و طاغوت در این روز زده شد.

15 خرداد؛ روزی که نخستین جرقه های سرنگونی رژیم طاغوت زده شد

وی خاستگاه این قیام را پیروی مردم از روحانیت شیعه دانست و افزود: در سال‌های معاصر با آن دوره حمله‌های عظیمی توسط سلسله قاجار و پهلوی به اسلام و تفکرات آن صورت گرفت و همواره روحانیت شیعه در مقابل این هجمه‌ها و حمله‌ها ایستادند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج ادامه داد: تا اینکه در روز 15 خرداد، با علنی شدن قیام حضرت امام (ره) مردم به صورت یکپارچه زیر علم ایشان جمع شدند و شرایط سرنگونی رژیم طاغوت را فراهم کردند.

ترکاشوند بیان داشت: ویژگی‌های حضرت امام خمینی (ره) که موجب ماندگاری شخصیت ایشان در جهان شد از سه بعد قابل بررسی بوده که یکی از آن‌ها بعد فردی است. می‌توان از امام راحل به‌عنوان شخصیتی عاقل، باهوش، دوراندیش، حکیم، آدم‌شناس، تیزبین و حلیم یاد کرد.

وی در خصوص ویژگی‌های معنوی امام خمینی (ره) عنوان کرد: ایشان شخصیتی اخلاق‌مدار و اهل توسل به اهل بیت (ع) و انس با قرآن بودند و نمازها، عبادت‌ها و دعاهایشان که موجب ماندگاری ایشان شد، قابل تأمل و رجوع است.

به گفته ترکاشوند، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بسیار صراحت لهجه داشتند و شجاعانه مواضع خود را اعلام می‌کردند و هیچکس نمی‌توانست از مواضع ایشان بهره‌برداری شخصی کند که به نظرم این موضوع ویژگی مهمی است که یک رهبر می‌تواند داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج از ساده‌زیستی در مقام رهبری جامعه اسلامی و نظم و انضباط در اجرای برنامه‌ها، دیدارها و ارتباطات کاری و تکلیف محور و وظیفه محور بودن نیز به‌عنوان دیگر ویژگی‌های امام راحل یاد کرد.

وی در مورد راز ماندگاری حضرت امام (ره) و قیام ایشان در میان مردم ابراز داشت: باور ایشان به خداوند متعال و امدادها و کمک‌های او و مردم، همدلی و همراهی با مردم و ثبات قدم در مسیر انجام وظایف موجب ماندگاری امام راحل در جهان شد. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج آرامش روحی و اعتقاد ایشان به وحدت با حفظ اصول را قابل ستایش دانست و عنوان کرد: تمام تلاش امام راحل بر این بود که تمام جوامع اسلامی بر اساس اصول دین با یکدیگر متحد شوند و زیر یک پرچم بایستند. 

ترکاشوند خاطرنشان کرد: پایبندی امام خمینی (ره) به اصول اخلاقی و دینی موجب شد که خود، حرکت، نهضت و انقلابشان ماندگار بماند و به عنوان الگویی در جهان مورد توجه قرار گیرند. 

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار