آمریکا در تدارک تحریم‌های هدفمند علیه بلاروس است

کاخ سفید به بهانه ماجرای هواپیمای رایان ایر، از تدارک لیستی از تحریم های هدفمند علیه مقامات دولت مینسک خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۶۱۶۶
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، دولت جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا از تدارک لیستی از تحریم‌های هدفمند علیه اعضای کلیدی دولت بلاروس در پی اقدام هفته گذشته این کشور مبنی بر فرود اجباری یک فروند هواپیمای اروپایی در فرودگاه مینسک خبر داد.

به گفته جن ساکی سخنگوی کاخ سفید، آمریکا همچنین توافق ۲۰۱۹ که طبق آن، هواپیماهای مسافربری دو کشور حق استفاده از حریم هوایی یکدیگر را داشتند؛ لغو خواهد کرد.

این مقام کاخ سفید همچنین خواستار موافقت دولت مینسک با انجام تحقیقات بین‌المللی پیرامون فرود هواپیمای رایان ایر شد.

تحریم‌ها علیه مقامات مینسک قرار است تحت عناوینی چون نقض حقوق بشر، تحریف نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و همچنین حادثه رایان ایر، اعمال شود.

این در حالی است که سال گذشته، پس از آنکه الکساندر لوکاشنکو برای ششمین بار به ریاست جمهوری بلاروس انتخاب شد؛ آمریکا ۸ مقام این کشور را تحریم کرد.

یکشنبه هفته گذشته، یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت اروپایی رایان ایر که از یونان به مقصد لیتوانی در حال پرواز بود، با اعلام بمب‌گذاری احتمالی در این پرواز از سوی مقامات بلاروس، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی مینسک شد. حال اینکه پس از مدت کوتاهی مشخص شد مقامات امنیتی بلاروس قصد بازداشت یکی از مسافرین این پرواز به نام «رومن پروتاسویچ» که از وبلاگ نویسان مخالف دولت بلاروس بوده را داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار