کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی در گفتگو با«بسیج»:

عمل به مر قانون وظیفه اصلی شورای نگهبان/ لازمه اصلی یک انتخابات سالم پایبندی به قانون است

قاسم فراهانی گفت:در شرایطی که انواع تهاجمات ازسوی بیگانگان و بدخواهان نسبت به جمهوری اسلامی و به ویژه دستگاه شورای نگهبان در حال شکل گیری است همگان وظیفه صیانت از این نهاد انقلاب اسلامی دارند.
کد خبر: ۹۳۴۵۶۶۶
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

قاسم فراهانی کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه در تمام جهان شرایط و سنجش ها برای گزینش مدیران کشور وجود دارد افزود: در کشور ما بر اساس قانون اساسی که برخواسته از نظر مردم است شورای نگهبان را عهده‌دار بررسی تأیید صلاحیت کاندیداها و نظارت برای اجرای صحیح انتخابات دانسته است و این یک شرط ضروری است.

وی افزود:جریان فتنه با حمایت های کور خارجی هر لحظه آماده است با استفاده از کوچکترین فرصت فضای آرام انتخابات را برهم زده و فضای روانی کشور را به ناآرامی تبدیل کند.

فراهانی گفت:کسانی که با وجود دین و احکام الهی در کشور مشکل دارند بلکه به دنبال بهانه جویی و ضربه زدن تحت هرعنوانی هستند و امروز محور تهدیدات و ضربه ها شورای نگهبان است و با شایعه سازی و غبار آلود نمودن فضای انتخابات اصل و اساس جمهوریت را درکشور زیر سوال ببرند.

کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی تاکید کرد: شورای نگهبان همواره در دوره های مختلف مقابل زیاده خواهی دشمنان و انحراف جریان های گوناگون ایستادگی کرده است بنابراین امروز ایجاد هجمه و حمله به این نهاد قانونی همصدایی با دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه پنجم مرداد 1388  تحلیلگر ارشد آمریکایی و تئوری پرداز نظریه پایان تاریخ فرانسیس فوکویا  در یادداشتی با هجمه به قانون اساسی ایران نوشت: وجود نهادهایی چون نهاد رهبری و هم چنین شورای نگهبان را موانع اصلی تبدیل ایران به نظامی سکولار دانست.

فراهانی اظهار کرد: اگر می بینیم  امروز انقلاب اسلامی ایران در اوج صلابت و سربلندی است و تحریم‌ها رو به زوال و شکست قرار دارد نشان از ایثار و رشادت سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم است توانسته است ایران اسلامی را به اوج قدرت برساند.

کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی خاطرنشان کرد: جریان فتنه و برانداز در هر شرایطی آمادگی دارد با استفاده از فرصت موجود امکانات فتنه را مهیا کند و معمولاً انتخابات بهترین فرصت برای ایجاد تنش و اختلاف است که خوشبختانه مردم بصیر و انقلابی فتنه را بزنگاه در نطفه خفه و خنثی کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار