حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز از پایان‌نامه‌های دانشجویی

سردار سرتیپ دوم پاسدار «اسلامی» گفت: در راستای مأموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی با محوریت دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا حمایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۳۴۵۵۳۷
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: در راستای مأموریت بنیاد حفظ آثار مبنی بر برقراری ارتباط بهتر با دانشگاه‌ها و نشر موضوعات دفاع مقدس از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی با محوریت دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا حمایت خواهیم کرد.

حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز از پایان‌نامه‌های دانشجویی

وی با اشاره به تعامل بنیاد حفظ آثار و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد: نحوه پشتیبانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی با موضوع دفاع مقدس را به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ کرد تا دانشگاه‌ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تحقیق و پژوهش حوزه دفاع مقدس و گسترش شناخت، ترویج آرمان‌ها و ارزش‌ها و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس را از جمله اهداف این اقدام برشمرد و افزود: موضوع تحقیق باید در دانشگاه مربوطه مصوب و سپس به اداره‌کل حفظ آثار اعلام شود.

سردار اسلامی بیان داشت: در‌صورتی‌که اساتید راهنما و مشاور دانشگاه فعالیتی در حوزه دفاع مقدس نداشته باشند، اداره‌کل حفظ آثار البرز استاد راهنما و در صورت لزوم استاد مشاور دوم را در مراحل تحقیق در اختیار دانشجو قرار می‌دهد. این اساتید که از فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده‌اند و از اساتید امروزی حوزه دفاع مقدس دانشگاه‌ها هستند، اطلاعات و تجارب بسیاری در این زمینه دارند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع پایان‌نامه حتما باید با محوریت دفاع مقدس و با هماهنگی معاونت آموزش و پژوهش این اداره‌کل انتخاب شود، عنوان کرد: تحقیق‌های تهیه شده با موضوعات منتخب در صورت لزوم به چاپ می‌رسند و خلاصه آن‌ها در قالب مقاله و بولتن برای چاپ به دانشگاه و پژوهشگاه دفاع ملی ارسال می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز خاطرنشان کرد: پس از تصویب موضوع پایان‌نامه و رساله و برگزاری جلسه دفاعیه و نیز کسب نمره قبولی توسط دانشجو، وارد فاز حمایت از آن‌ها می‌شویم؛ در این راستا چند اقدام صورت می‌گیرد که ارائه مشاوره در انتخاب موضوع یکی از آن‌هاست.

سردار اسلامی در اختیار گذاشتن منابع کتابخانه‌ای و اسناد را دیگر اقدام حمایتی عنوان کرد و افزود: بیش از پنج هزار جلد کتاب و همچنین اسناد پشتیبانی جنگ و سپاه در حوزه دفاع مقدس در اداره‌کل حفظ آثار البرز موجود است. حمایت مالی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها نیز براساس ضوابط مربوطه صورت می‌گیرد.

وی افزود: پس از تصویب موضوع در دانشگاه، قراردادی با دانشجو منعقد و زمانی برای تهیه پایان نامه تعیین می‌شود و پس از ارائه و کسب نمره قبولی پرداخت مالی صورت می‌گیرد که مبلغ حمایتی با توجه به نوع کار و وضعیت قرارداد از 500 هزار تومان به بالاست. حمایت از چهار عنوان پایان‌نامه در سال 1400 ابلاغ شده است که در صورت افزایش این تعداد، پیگیری‌ها و رایزنی‌های لازم جهت تخصیص اعتبار بیشتر صورت خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز از حمایت این اداره‌کل از حدود 16 عنوان پایان‌نامه و رساله دانشجویی در این استان از سال 1388 تاکنون به جز سال گذشته که اعتباری بدین منظور تعریف نشده بود، خبر داد.

سردار اسلامی اعلام کرد: دانشجویان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز به نشانی بزرگراه کرج، روبروی کارخانه درنا، کنارگذر شهرک خاتم الانبیا (ص) به جهان نما، مجموعه پارک جهان نما، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز، معاونت آموزش و پژوهش مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 34970276 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها