رباط کریم رتبه نخست پرداخت زکات در استان تهران را کسب کرد

شورای زکات شهرستان رباط کریم با حضورمدیرکل کمیته امداد استان تهران و اعضای شورای زکات این شهرستان در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۵۲۶۶
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سیدابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران امروز سه شنبه،چهارم خرداد در جمع اعضای شورای زکات شهرستان رباط کریم ضمن گرامیداشت روز دزفول، روز مقاومت و پایداری، گفت: براساس آمارهای موجود شهرستان رباط کریم در سال 1399 موفق به کسب رتبه نخست در جمع آوری شده زکات است که این امر حاصل همکاری و مشارکت مردم،مؤدیان  مسئولان این شهرستان است.

دبیر شورای زکات استان تهران به اعتماد سازی در هزینه کرد زکات جمع آوری شده تأکید کرد و افزود: اعتمادسازی نقش مهمی در حوزه زکات دارد و باید هر فردی که زکات پرداخت می‌کند، بداند در کجا هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته زکات جمع آوری شده با اولویت معیشت نیازمندان هزینه شده است،تصریح کرد: امسال طبق نیازسنجی های انجام شده توسط این نهاد،زکات جمع آوری شده با اولویت خدمات درمانی، تأمین جهیزیه و مسکن نیازمندان هزینه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، امام جمعه شهرستان رباط کریم نیز در این نشست،گفت: یکی از راه های فقرزدایی در جامعه پرداخت زکات است.

رئیس شورای زکات شهرستان رباط کریم، افزود: اگر مردم به پرداخت زکات اهمیت دهند و زکات واجب مال خود را به موقع پرداخت نمایند بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

وی با اشاره به نقش سازنده زکات در حل بسیاری از مشکلات جامعه ،بیان کرد: زکات در ردیف مهمترین عبادات قرار گرفته و حتی شرط قبولی نماز شمرده شده است.

کامل فیروزمرنی،رئیس کمیته امداد شهرستان رباط کریم نیز با اعلام گزارشی از زکات جمع آوری شده در سال 1399،گفت: در سال گذشته 9 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات توسط این نهاد در شهرستان رباط کریم جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه این مبلغ  از 45 پایگاه زکات در سطح شهرستان جمع آوری شده است، بيان کرد: این رقم نسبت به سال 1398 ، 564 درصد افزایش داشته است.

دبیر شورای زکات شهرستان رباط کریم  به برنامه های اجرایی در سال 1400 اشاره و عنوان کرد: امسال نیز به همت مردم، مسئولان و مؤدیان زکات جمع آوری شده را طبق نیازسنجی های انجام شده با اولویت کمک هزینه درمانی، تأمین کمک هزینه جهیزیه و تأمین مسکن خانواده های نیازمند هزینه خواهد شد.

وی ،ادامه داد: همچنین علاوه بر حفظ جایگاه رتبه اول در سطح استان تهران هدف گذاری برای جذب مبلغان و  آموزش های لازم با راهنمایی و همکاری رئیس شورای زکات شهرستان رباط کریم اجرایی خواهد شد.

شایسته ذکر است ؛ در پایان این نشست با اهداء لوح سپاس از مؤدیان زکات در سزح شهرستان رباط کریم تقدیر شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار