محمد مهدی ملکی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

تنها به لغو تحریم ها بسنده نخواهیم کرد/ فرآیند راستی آزمایی ضروریست

یک کارشناس مسائل بین الملل در خصوص فضای مذاکرات وین گفت: ایران صرفا به لغو تحریم‌ها بسنده نخواهد کرد و پس از آن بررسی و فرآیند راستی آزمایی لغو تحریم‌ها آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۳۴۴۶۸۶
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
محد مهدی ملکی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص ارتباط فضای مذاکرات وین و انتخابات طی سخنانی اظهار داشت: طبق اظهارات هیئت دیپلمات‌های ایرانی با ریاست آقای عراقچی و سخنگوی وزارت امور خارجه شرایط مذاکرات به سمت پیشرفت میل کرده و احتمال دستیابی به توافق بین ایران و کشور‌های عضو برجام در مذاکرات وین زیاد است.

این کارشناس مسائل بین المللی با بیان این که نکته‌های در خصوص احیای برجام و بازگشت آمریکا به این قرارداد وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد، یادآورشد: ایران صرفا به لغو تحریم‌ها بسنده نخواهد کرد و پس از آن بررسی و فرآیند راستی آزمایی لغو تحریم‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به این که راستی آزمایی زمانی بین سه الی شش ماه نیاز دارد، ادامه داد: با تایید این مرحله ایران باردیگر می‌پذیرد که آمریکا بار دیگر به برجام اضافه شود تا ۱+۴ تبدیل به ۱+۵ شود.

ملکی به مخالفت شدید برخی از سناتور‌ها و سیاسیون آمریکا با بازگشت آمریکا به برجام اشاره کرد و گفت: این افراد با لغو تحریم‌های ایران و بازگشت آمریکا به برجام مخالف هستند و مخالفت‌های شدیدی هم از سمت رژیم صهیونیستی و عربستان وجود دارد که همگی این‌ها می‌توانند مسیر پیش رو را با چالش مواجه کنند.

این کارشناس مسائل بین المللی اضافه کرد: از زمان روی کار آمدن آقای بایدن علیرغم شعار‌های ایشان و تیمشان تا کنون هیچ اقدام مشخص و تاثیرگذاری را در قبال ایران از سمت آمریکا شاهد نبوده ایم.

وی قدم‌های کاخ سفید را در مسیر با میراث شوم دولت ترامپ یعنی سیاست فشار حداکثری علیه ایران خواند و افزود: امیدواریم که ایران و با نظر گرفتن توصیه‌های رهبری انقلاب در مذاکرات خودش در طرف مقابل بتواند با در نظر گرفتن حداکثر منافع ملی ملت ایران قدم جدی بردارد.

ملکی به فرمایشات رهبری در خصوص رفع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: هر اقدامی که بشود انجام داد تا یک ساعت زود‌تر این تحریم‌ها علیه ایران لغو شود حتما آن کار را انجام دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار