تا انتخابات| تحلیلگر امور سیاسی در گفت و گو با بسیج:

مدیران عافیت طلب عامل ناکارآمدی در کشور هستند/ کارآمدی مدیریت انقلابی برای مردم تبیین شود

ساری-تحلیلگر امور سیاسی به تشریح جریان مدیریتی عافیت طلب و اشرافی گری پرداخت و بیان کرد: این جریان سم مهلکی است که به بدنه نظام تزریق شده و یکی از عوامل ناکارآمدی در کشور است.
کد خبر: ۹۳۴۳۵۶۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

خبر

به گزارش خبرگزاری بسیج ازمازندران، سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در دفتر خبرگزاری بسیج مازندران با حضور کارشناسان مسائل سیاسی حول محور‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست، راه اندازی شد.

ایمان حبیبی تحلیلگر امور سیاسی در نهمین نشست، با اشاره به حضور حداکثری  مردم در انتخابات و تاثیر این حضور در بدنه تغییر وتحول نظام مدیریتی کشور گفت: جریان مدیریتی کشور از دو منظر قابل بحث است یکی نگاه فردگرا و دیگری جریان تفکر محور است در نگاه فردگرا، یک عده افراد بهمراه بستگان و آشنایان مسئولیتی در نظام دارند. اما در خصوص جریان تفکر محور، انتخاب مدیر برعهده مردم است.

حبیبی به جریان‌های مدیریتی در کشور هم اشاره کرد و افزود: سه جریان مدیریتی در کشور وجود دارد، جریان مدیریتی عافیت طلب و اشرافی گری در یک کلمه لیبرالی، جریان مدیریتی مسئولانه حداقلی و سومین جریان، جریان مدیریت انقلابی و دلسوزانه.

این تحلیلگر امور سیاسی در ادامه سخنان خود به تشریح جریان مدیریتی عافیت طلب و اشرافی گری پرداخت و بیان کرد: این جریان سم مهلکی است که به بدنه نظام تزریق شده و یکی از عوامل ناکارآمدی که نتیجه‌ای جز ناامیدی و بدبین شدن مردم به نظام ندارد، همین جریان مدیریتی است که مصادیق آن در این چند سال اخیر قابل مشاهده است.

حبیبی با تصریح بر اینکه جریان مدیریتی عافیت طلب سهم خواه نیز می‌باشد، خاطرنشان کرد: این جریان بر پایه تفکر ما نمی‌توانیم شکل گرفته و کار را به جایی می‌رساند که  نیاز واردات مدیر به کشور را اعلام می‌کند؛ لذا باید دانست که این سبک مدیریتی قادر به حل مشکلات مردم نیست.

این تحلیلگر امور سیاسی  در ادامه با اشاره به جریان مدیریتی مسئولانه گفت: در این نوع جریان براساس دغدغه‌های دریافتی کار می کند و بعضا این جریان برای خود حقوق‌های نجومی را تعریف کرده تا شاید در ازای آن کارآمدی خود را بالا ببرد، اما در این جریان نیز برای رفع مشکلات مردم کاری از پیش نمی‌رود.

حبیبی به تبیین نوع سوم جریان مدیریتی کشور، پرداخت و گفت: جریان مدیریتی دلسوزانه و انقلابی کمتر در این چهل سال برای مردم تبیین و تشریح شد. اگر این جریان میدیریتی برای مردم تبیین شود متوجه خواهند شد چه اثرات و ثمراتی برای کشورداشت.

به گفته حبیبی در نگاه جریان مدیریتی دلسوزانه بن بستی وجود ندارد و  این جریان  منافع مردم را بر منافع خود ارجح دانسته و برای آن هزینه می‌کند.

این کارشناش امور سیاسی در ادامه سخنان خود با تصریح بر اینکه در طول چهل سال از عمر انقلاب ما شاهد یک تقابل بین جریان مدیریتی لیبرالی و مدیریت دلسوزانه و انقلابی داریم، خاطرنشان کرد:از قبل مدیریت عافیت طلبانه  به ناکارآمدی رسیدیم که تمام توان مردم کشور را در آبگوشت بزپاش و  تولید آفتابه بیان می‌کند و کار به جایی می‌رسد که از دورن نمی‌تواند مشکل را حل کند و   حتی آب و هوای مردم را با نگاه به بیرون گره می‌زند.

 این تحلیلگر امور سیاسی با بیان اینکه  جریان مدیریت لیبرالی حتی در تامین مرغ کشور هم عاجز و از حداقل‌ترین نیاز‌های معیشتی مردم درمانده است، گفت: جریانی که ثبات مدیریتی ندارد. برای نمونه در میدان سلامت و در دوران کرونا مدیران عاجز از اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا بودند.

حبیبی در ادامه با بیان اینکه درجریان  مدیریت انقلابی  ما به کارآمدی میرسیم، خاطرنشان کرد: نیرو‌های انقلابی در عرصه مقابله با کرونا، نشان دادند که می‌توانند کشور را از مشکلات رهایی داده که نتیجه آن امیدواری و ایجاد روحیه خودباوری در مردم است.

 این تحلیلگر امور سیاسی با تصریح بر اینکه در عرصه امنیتی و نظامی و هسته‌ای شدیدترین تحریم مواجه نظام است، یادآور شد: نیرو‌های انقلابی در سایه تحریم‌ها به رتبه بالای علمی و فناوری  رسیدند و الگوی کشور‌های دنیا شدند.

حبیبی در ادامه سخنان خود به معیار‌های سبک مدیریتی از نگاه مردم هم پرداخت و گفت: باید بررسی کرد نگاه  مدیریتی لیبرالی و انقلابی به مردم چگونه است.

این کارشناس امور سیاسی توضیح داد: در نگاه مدیریتی لیبرال که برگرفته از تفکر غربی است، قشر مستضعف جایگاهی ندارد لذا این مدیران حتی برای رفتن به محل کار خود خط ویژه دارند و به فقط به قشر خاصی توجه دارند، اما برای کار‌های تبلیغاتی خود برای مردم بغض می‌کنند.

حبیبی با تاکید براینکه در جریان مدیریت انقلابی همه مردم مورد توجه هستند، یادآور شد: انقلاب اسلامی وامدار قشر مستضعف و کوخ نشینان است لذا مدیر انقلابی نگاهش به همه مردم است.

این کارشناس امور سیاسی  مدیران لیبرالی را جریان نفوذ در کشور دانست و خاطرنشان کرد: این طیف از مدیران خواسته یا ناخواسته در حال تکمیل اهداف دشمن هستند.

حبیبی در بخش‌های دیگر سخنان خود به نقش خواص و نخگبان در هدایت مردم هم اشاره کرد و گفت:برای رشد مردم باید نخبگان و خواص تلاش کنند، سطح فکری مردم را  در برخی از مناسبت‌ها و وقایع افزایش دهند.

 این تحلیلگر امور  سیاسی با تصریح بر اینکه مدیر لیبرالی تمام نگاه  و سرمایه گذاری اش نگاه به خارج کشور است، افزود:،   اما نگاه مدیران انقلابی به درون کشور است و حتی چنین مدیرانی برای استقلال و امنیت جان خود را هزینه کردند.

حبیبی به مسئله استقلال در حوزه‌های فرهنگی و علمی اشاره کرد و گفت:باید در حوزه سیاسی هم استقلال داشته باشیم و متاسفانه برخی ازمسئولان انتخابات را هم به مذاکره گره میزنند.

به گفته حبیبی باید در بخش اقتصادی و نیز در حوزه صنایع و کشاورزی نیز به استقلال برسیم  و این در گرو نگاه به درون و ظرفیت‌های کشور است.

 این تحلیلگر امور  سیاسی گریزی هم به تاریخ انقلاب زد و اضافه کرد: مردم در سال ۵۷ به استقلال کشور رای دادند، اما برخی از مدیران تفکر وابسته دارند لذا این دسته از مدیران در تراز انقلاب نیستند  و مردم نیز در این چهار دهه از عمر انقلاب پای کار استقلال کشور ایستاده اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها