واشنگتن پست؛

بایدن در ۱۰۰ روز نخست حکمرانی ۶۷ ادعای غلط و گمراه کننده داشته

یک رسانه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور در ۱۰۰ روز نخست حضور در کاخ سفید، ۶۷ ادعای نادرست و گمراه کننده داشته است.
کد خبر: ۹۳۳۷۲۲۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، گروه حقیقت یاب روزنامه واشنگتن پست در گزارش ارزیابی خود از ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری جو بایدن نوشت: وی در همه سخنرانی ها، مصاحبه ها و توئیت های خود تاکنون ۶۷ ادعای غلط یا گمراه کننده داشته است.

بر اساس این گزارش، تعداد نسبتاً محدود دروغ های بایدن تا حدی به دلیل این است که وی اغلب با متن سخنرانی آماده در محافل عمومی حاضر می شود بر خلاف ترامپ زمان کمتری را به توئیتر اختصاص می دهد. وی به ندرت با خبرنگاران مواجه می شود و فی البداهه سخنرانی می کند.

بر اساس ارزیابی واشنگتن پست، در رتبه بندی دروغ های بایدن از چهار مورد سه مورد از آنها به ادعاهای غلط درباره قانون اصلاح انتخاباتی ایالت جورجیا بوده و یکی دیگر از آنها درباره امتیاز دولت فدرال به شرکت های خارجی است که بایدن مدعی است ۳۰ درصد افزایش یافته اما در دولت قبلی ۸.۴ تا ۱۱ درصد بوده است.

یکی دیگر از ادعاهایی که واشنگتن پست عجیب توصیف کرده دوبار ادعای بایدن درباره پیمودن مسافت ۱۷ هزار مایل به همراه رئیس جمهوری چین است.

این روزنامه نوشت: بایدن مطمئناً دیدارهای زیادی با شی جینپینگ داشته اما کاخ سفید اذغان کرده که ادعای پیمودن این مسافت درست نیست.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری ۵۱۱ بار دروغ گفته بود.

اخیراً سناتور «لیندسی گراهام» از اعضای ارشد حزب جمهوریخواه، در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» اقدامات «جو بایدن» در ۱۰۰ روز نخست دولتش را «بی‌ثبات‌کننده» خواند و گفت سیاست خارجی او «فاجعه» بوده است.

گراهام در این مصاحبه گفت: فکر می‌کنم بایدن رئیس‌جمهور بسیار بی‌ثبات‌کننده‌ای بوده و به لحاظ اقتصادی هم مانع احیای اقتصادی شده و می‌خواهد مالیات را به میزان زیادی افزایش دهد و اساساً آمریکا را از چرخه تجاری خارج کند.

این سناتور جمهوریخواه گفت: در طول دوران مبارزات انتخاباتی همه ما باور کرده بودیم که بایدن یک انتخاب میانه است اما اقدام او برای تغییر ترکیب دیوان عالی نشان داد که بایدن دارای تفکرات رادیکال است.

این سناتور جمهوری‌خواه با «فاجعه» توصیف کردن عملکرد بایدن در سیاست خارجی، مدعی شد: در حال آغاز مذاکراتی با ایران است، در حالی که آن‌ها هیچ کاری برای تغییر انجام نداده‌اند. افغانستان فرو خواهد پاشید. روسیه و چین در حال امر و نهی به او هستند.

گراهام همچنین مدعی شده بود رئیس جمهور آمریکا با خروج نیروهای این کشور از افغانستان، «به سمت یازده سپتامبر دیگری حرکت می‌کند».

او در ادامه به عملکرد بایدن در ارتباط با مسئله مهاجرت از آمریکای مرکزی هم تاخت و اظهار داشت: در مرزها هرج و مرج است.

این انتقادات در حالی مطرح شده که بایدن قرار است اواخر این هفته به مناسبت ۱۰۰ روزه شدن دولتش در نشست مشترک کنگره به سخنرانی بپردازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار