خبرهای داغ:

ارائه ۳۲۳ خدمات حقوقی به مددجویان استان سمنان در سال ۱۳۹۹

رئیس اداره حقوقی نمایندگان کمیته امداد استان سمنان از همکاری ۳۳ وکیل نیکوکار با کمیته امداد استان سمنان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳۲۳ خدمات حقوقی به مددجویان استان سمنان ارائه‌شده است.
کد خبر: ۹۳۳۵۶۵۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
ارائه ۳۲۳ خدمات حقوقی به مددجویان استان سمنان در سال ۱۳۹۹به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس اداره حقوقی نمایندگان کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه سال ۹۹ مددجویان استان سمنان از ۱۷۱ مشاوره حقوقی رایگان کمیته امداد بهره‌مند شدند، تصریح کرد: از مجموع مشاوره‌های حقوقی ارائه‌شده هفت میز خدمت در شهرستان‌ها و مرکز استان بوده است.
مداح خاطرنشان کرد: میز خدمت حقوقی در راستای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجادشده است.
رئیس اداره حقوقی نمایندگان کمیته امداد استان سمنان از تنظیم و تهیه ۲۷ دادخواست، ۳۵ لایحه دفاعیه توسط کمیته امداد و ارائه به مراجع قضایی خبر داد و گفت: حضور و شرکت در هشت جلسه برای رسیدگی به امور حقوقی مددجویان انجام شد
وی تصریح کرد: برای ۲۱ فقره پرونده رأی (له) صادر و حکم ۱۰ پرونده اجراشده است.
مداح خاطرنشان کرد: با حمایت واحد حقوقی نمایندگان کمیته امداد استان سمنان، مددجویان استان سمنان در سال گذشته از پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان در قالب پراخت حق الوکاله، مشاوره و سایر حمایت‌های حقوقی معاف و دراین زمینه صرفه جویی خوبی به عمل آمد.
رئیس اداره حقوقی نمایندگان کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: مشاوره حقوقی در سال گذشته به‌صورت تلفنی به مددجویان استان سمنان در روز‌های دوشنبه هر هفته با حضور وکلای نیکوکار در دفاتر سراسر کمیته امداد استان سمنان از ساعت ۱۲ الی ۱۴ ارائه شد.
مداح با اشاره به ارائه مشاوره و خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان، خاطرنشان کرد: کمک به احقاق حقوق جامعه مددجویی، علاوه بر تقویت روحیه این افراد به کاهش مشکلات و حتی در مواردی به توانمندی اقتصادی آن‌ها ختم می‌شود.
وی بابیان اینکه مددجویان به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی خود و سردرگمی در پیچ‌وخم‌های اداری به‌محض روبرو شدن با مشکلات حقوقی و قضایی قادر به احقاق حق‌وحقوق خود نبوده و با مشکلات مختلف مواجه گشته، تصریح کرد: لذا دراینگونه موارد کارشناسان حقوقی این نهاد به‌عنوان یک مدافع مسلم حقوق محرومین، با در نظر گرفتن مقررات، ضمن راهنمایی و مشاوره، پیگیر مسائل حقوقی و قضایی شده اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار