امام‌جمعه اردکان:

افرادی که اختلاف و ناامیدی را ترویج می‌کنند در میدان دشمن بازی می‌کنند

امام‌جمعه اردکان : همبستگی، وحدت و تقویت روحیه امید به آینده ضروری‌ترین نیاز کشور است و اگر افرادی اختلاف و ناامیدی را ترویج می‌کنند بدانند که در میدان دشمن بازی می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۳۴۴۴۹
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در پیام جمعه این هفته با اشاره به لزوم استفاده از فرصت ضیافت الهی، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت استثنایی است که خداوند متعال به ما عطا کرده و طبق روایت پیامبر اکرم (ص) شقاوتمند واقعی کسی است که رمضان را درک کند و گناهانش آمرزیده نشود.

امام‌جمعه اردکان بابیان اینکه در ماه مبارک رمضان خداوند متعال آن‌قدر به بندگانش توجه و عنایت می‌کند که در طول سال و سایر ایام این توجهات وجود ندارد، افزود: در روایت نبوی آمده است که؛ مردگان در عالم برزخ غبطه چند چیز افراد زنده را می‌خورند و یکی از حسرت‌های اموات این است که دیگر فرصت درک ماه مبارک رمضان را ندارند.

وی اظهار داشت: رمضان بهار قرآن است و عظمت ماه رمضان به خاطر نزول و عظمت قرآن است نه روزه بندگان، سعی کنیم از این فرصت برای انس و آشنایی هرچه بیشتر با کلام الهی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام شاکر با اشاره به اینکه صدقه دادن و رسیدگی به نیازمندان در ماه مبارک رمضان تأثیر و اجر بیشتری دارد، گفت: لذا اجر و ثواب این رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه که در طول سال به خاطر شرایط بیماری کرونا انجام می‌شود قطعاً در این ماه بیشتر است.

وی در ادامه بابیان اینکه شرایط امروز کشور ما ویژه و حساس است، تصریح کرد: ضروری‌ترین نیاز کشور ما در آستانه انتخابات پیش رو؛ همبستگی، وحدت و تقویت روحیه امید به آینده است و اگر افرادی پیام‌های حاوی اختلاف و ناامیدی را ترویج می‌کنند بدانند که در میدان دشمن بازی می‌کنند چراکه سرمنشأ بسیاری از شکست‌ها همین اختلافات و ترویج روحیه ناامیدی در جامعه است.

امام‌جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای کاهش محدودیت‌های کرونایی، گفت: مردم ما به خاطر شیوع کرونا در شرایط سختی قرار دارند که جا دارد ضمن تشکر از کادر درمان از مردم و بخصوص اصناف و بازاریان تشکر و قدردانی کنیم که در این شرایط سخت اقتصادی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همکاری می‌کنند.

وی اظهار داشت: در این ماه مبارک رمضان هرچه بتوانیم به‌صورت قانونی از محدودیت‌های اصناف کم کنیم و با آن‌ها و مردم مدارا کنیم تا با همکاری یکدیگر شاهد گشایش بیشتر در این زمینه باشیم.

حجت‌الاسلام شاکر در ادامه با اشاره به آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی هسته‌ای، گفت: اعلام غنی‌سازی ۶۰ درصدی هسته‌ای قابل‌تقدیر است و این نمونه‌ای از رفتار به‌جا با دشمن متکبر و پررو و بی‌منطق است که باید انجام بگیرد و ما اعتقادداریم که امت مسلمان باید در برابر خداوند ذلیل و خوار باشند و در برابر دیگر مسلمانان برادر دینی و متواضع و در برابر دشمنان و مستکبران باید با تکبر و عزت تمام برخورد نمایند.

وی ضمن تأکید بر لزوم ایستادگی عزتمندانه در مذاکرات، افزود: امیدواریم در مذاکراتی که انجام می‌شود در برابر آمریکا و اروپا که خود را فراتر از قانون می‌دانند محکم و با غرور بایستیم و موضع قطعی ایران که مقام معظم رهبری هم بر آن تأکیددارند نباید در این مذاکرات فراموش شود و خدای‌ناکرده طلبکار بودن ما و بدهکار بودن آن‌ها زیر سؤال برود.

امام‌جمعه اردکان در پایان بابیان اینکه مهم‌ترین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان اردکان وجود نیروی انسانی و در مرحله بعد هم وجود معادن بزرگ در این شهرستان است، گفت: در سال‌های اخیر به علت صنعتی شدن توسعه متوازن در آن شکل نگرفته و موجب مهاجرپذیر شدن شهرستان شده است که تبعات خاص خود را دارد که امیدواریم با همدلی و همراهی همه مردم و مسئولین این مشکلات نیز مرتفع شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار