183 زندانی جرائم غیرعمد چشم به را ه کمک خیرین کردستانی برای آزادی هستند

183 زندانی جرائم غیر عمد برای بازگشت به آغوش گرم خانواده چشم به را ه کمک خیرین کردستانی هستند.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۲۳
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  مراد فتحی مدیرکل زندانهای کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جشن گلریزان امسال به صورت مجازی و با همکاری صدا وسیمای مرکز کردستان در شبهای ما همبارک رمضان و با حضور مهمانان برجسته ی استان که شامل هنرمندان، ورزشکاران ،خیرین و چهره های نام آشنای استان برگزار خواهد شد، که امیدواریم امسال نیز شاهد حضور پرشور مردم مهرورز و نوع دوست کردستانی در این حرکت خداپسندانه باشیم.


فتحی با اشاره به نقش کلیدی رسانه ها در برگزاری با شکوه جشن گلریزان گفت: اصحاب رسانه می توانند ما را در حضور هرچه بیشتر مردم در این جشن بزرگ مهمانی خداوند متعال یاری رسانند چراکه هدف ما نیز این است که تا با حضور گسترده مردم بتوانیم در وهله اول دیدگاه آنان را نسبت به زندان و زندانی و آسیب هایی که پیش روی بسیاری از زندانیان خصوصا جرائم غیر عمد است آشنا نماییم تا به این ترتیب کمک به زندانیان نیازمند و خانواده های آنان در سطح جامعه را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.


مدیرکل زندانهای کردستان و مدیرعامل ستاد دیه استان، 22 درصد از جمعیت زندانیان این استان را زندانیان با جرائم غیر عمد دانست و گفت: جرائم غیر عمد شامل : تصادف، مهریه، نفقه، محکومین مالی (به غیر از کلاهبرداری) می باشد که چنانچه برای آزادسازی آنان از زندان چاره اندیشی نگردد قطعا آسیب های اجتماعی که پیش روی این افراد و خانواده های آنان قرار می گیرد در آینده کل جامعه را فراخواهد گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 183 نفر زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندانهای استان به سر می برند که جهت آزادی آنها نیاز به مبلغ صد میلیارد تومان می باشد.


فتحی به آموزش هایی که به زندانیان در مدتی که تحمل حبس می نمایند اشاره نمود دراین خصوص گفت: با ورود یک فرد به زندان به هیچ وجه وی به حال خود رها گذاشته نمی شود بلکه پس از استعدادیابی، در کلاس های مختلف فنی و حرفه ای، کشاورزی، فرهنگی، هنری و ... شرکت داده می شود و در پایان هرکدام ازاین دوره ها به وی گواهینامه های معتبر اعطا می گردد به طوری که در سال گذشته زندانیان استان کردستان موفق به اخذ بیش از 7000 فقره گواهینامه در رشته های مختلف گردیدند.


فتحی مسئولین و پرسنل زندانهای استان را دلسوز قلمداد نمود که تمام تلاش خود را برای بازسازگاری زندانیان و بازگشت سعادتمندانه به آغوش جامعه انجام می دهند و در این راستا بیان داشت: متاسفانه زندانیان پس از کسب مهارت های مختلف فنی و حرفه ای ، اجتماعی و ... پس از آزادی به دلیل خوردن برچسبی تحت عنوان «زندانی» بر پیشانی آنان، مورد بی مهری از سوی افراد جامعه قرار می گیرند و چنانچه مسئولین، زندانیان اصلاح شده را پس از آزادی مورد حمایت قرار ندهند شاهد بازگشت مجدد آنان به چرخه جرم خواهیم بود.


در ادامه مدیرکل زندانهای کردستان از ارتقاع خدمات قضائی به زندانیان از جمله دادرسی الکترونیک در راستای تکریم زندانی وخانواده آنان، تا در هرشرایطی با لباس زندانی و دستبند در ملع عام ظاهر نشوند وکرامت آنان حفظ شود و پابدهای الکترونیک که آزادی نسبی را برای آنان فراهم می آورد خبر داد.

فتحی در پایان سخن خود بر اهمیت و تاثیر مثبت اصحاب رسانه در فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه در حوزه حمایت از زندانیان وخانواده های آسیب دیده ی آنان تاکید نمود و از خبرگزاری های حاضر در جلسه خواست تا در این امر مهم یاریگر اداره کل زندانهای کردستان باشند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار