امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ:

احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با نگرشی جدید ترسیم شود

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اهمیت و تأثیر گذاری کنگره ادبی امر به معروف و نهی از منکر درسنوات گذشته، گفت: سعی داریم بنا به نیاز جامعه نگاه اقشار مختلف را به مفهوم امر به معروف و نهی ازمنکر تغییردهیم.
کد خبر: ۹۳۳۲۵۰۰
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام و المسلمین مختاری در آیین افتتاحیه و آغاز به کار بخش داستان کنگره ادبی امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسؤولین فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ و اهالی قلم و ادبیات که امروز به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار داشت: هنر در موضوع امر به معروف و نهی از منکر، ابزاری مهم و به خصوص هنر ادبیات ابزاری موثر در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با نگرشی جدید ترسیم شود

وی در ادامه با اشاره به برگزاری موفق بخش شعر کنگره ادبی امر به معروف و نهی از منکر در سال گذشته، گفت: استقبال گسترده شاعران سراسر کشور علی رغم محدودیت‌های کرونایی در کشور نشان دهنده ظرفیت بالای ادبیات فارسی در گسترش و ترویج مفاهیم انسانی مانند امر به معروف و نهی از منکر است.

این مقام مسؤول با اشاره به لزوم تغییر نگاه و نگرش به مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز تقلیل این مفهوم عمیق دینی به مواردی مانند نوع پوشش و حجاب را خطایی بزرگ دانست و از منکرهایی مانند مفاسد اقتصادی به عنوان منکرات اصلی و مخرب در جامعه و کشور یاد کرد.

حجت الاسلام مختاری  با اشاره به فعالیت دبیرخانه دائمی کنگره ادبی امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ساوجبلاغ این شهرستان را پیشرو و الگو در زمینه فعالیت‌های هنری با موضوع امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسین علاءالدین دبیر کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری بخش شعر کنگره در سال گذشته  با اشاره به بازتاب مطلوب ملی و بین المللی کنگره مذکور، از جهاد در عرصه قلم و ادبیات به عنوان جهادی مقدس و موثر یاد کرد.

علاءالدین محورهای بخش داستان کنگره را در ۵ بخش به شرح ذیل عنوان کرد:

۱.نگاه نو و متفاوت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر

۲.پاسداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر

۳‌.مصادیق عملی امر به معروف و نهی از منکر

۴.امر به معروف و نهی از منکر در سیمای جبهه مقاومت

۵.سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی شهید امر به معروف و نهی از منکر

گفتنی است، دبیر کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر مدت زمان ارسال آثار را تا پایان خرداد ماه سال جاری اعلام و از داستان نویسان سراسر کشور جهت شرکت در این کنگره دعوت کرد.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها