بحران در سرزمین های اشغالی؛

تظاهرات علیه نتانیاهو در قدس اشغالی

همزمان با برگزاری جلسه محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، صد‌ها نفر علیه او تظاهرات کردند.
کد خبر: ۹۳۳۱۷۰۸
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با برگزاری جلسه محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، صد‌ها نفر علیه او تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکاردی در دست داشتند که بر روی آن در کنار عکس بنیامین نتانیاهو به جای ”نخست وزیر“، عبارت ”جرم وزیر“ نوشته شده بود.
 
محاکمه نتانیاهو از سرگرفته می‌شود، رایزنی‌های پسا انتخاباتی آغاز می‌شود
 
رویداد‌های سیاسی و قضایی در اسرائیل با از سرگیری محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به اتهام فساد و آغاز رایزنی‌های پسا انتخاباتی جهت انتخاب نامزدی برای تشکیل کابینه آینده با هم همزمان شده اند.

قضات، نتانیاهو ۷۱ ساله را که ۱۵ سال آن را در قدرت بوده است، به دادگاه منطقه قدس برای تهیه اظهارنامه‌های اولیه دادسرا احضار کردند، این مرحله جدیدی از نخستین محاکمه یک رئیس کابینه وقت، در اسرائیل از زمان اعلام موجودیت آن است.

نتانیاهو در سه پرونده به فساد، کلاهبرداری و سوءاستفاده از اعتماد متهم شده است.

نتانیاهو این بار نمی‌تواند از دستگاه قضایی فرار کند، زیرا دادستانی کل وی را ملزم کرده است در جلسه محاکمه امروز  حضور پیدا کند.
 
دادگاه مرکزی قدس اشغالی بررسی لایحه اتهام علیه نتانیاهو را از سر می‌گیرد.
 
دادستانی کل تصمیم گیری درباره اجبار نتانیاهو برای شرکت در جلسات بعدی دادگاه، بخصوص جلسه‌ای را که قرار است مدیر سابق پایگاه عبری والا در آن شهادت بدهد، به دادگاه واگذار کرد.
 
وکلای نتانیاهو اعلام کردند درخواست معافیت موکل خود از حضور در جلسه امروز و جلسات بعدی را به دادگاه ارائه خواهند کرد، زیرا نخست وزیر هیچ ارتباطی با ایلان یشوع نداشته است و حضور وی در جلسه هیچ کمکی نمی‌کند.
ارسال نظرات