خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند:

شعار سال در راستای قدرتمند شدن اقتصاد جمهوری اسلامی است

نهاوند- فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ گفت: رهبری معظم به دنبال قدرتمند شدن اقتصاد جمهوری اسلامی است و تاکید ایشان در سال‌های گذشته بر مسئله‌ تولید و اقتصاد تاییدی بر این مسئله مهم است.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۴۰
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

شعار سال در راستای قدرتمند شدن اقتصاد جمهوری اسلامی استسرهنگ علی مختاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند ضمن  تبریک جدید و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در سالی که پشت سر گذاشتیم با دو آزمون بزرگ مواجه شدیم.

وی گفت: یکی از این آزمون‌ها شیوع بیماری ناشناخته‌  کرونا بود که بر زندگی مردم، فضای کسب و کار، محیط‌های آموزشی، اجتماعات دینی و مذهبی، ورزش و اشتغال و اقتصاد تاثیر گذاشت و طی این یک سال تلاش‌های زیادی برای مقابله با این بیماری از طرف کادر درمان و نیروی بسیج و مردم صورت گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند دومین آزمون را ایستادگی و مقاومت مردم در برابر فشارها و تحریم‌های حداکثری اقتصادی دشمن برشمرد و افزود: هدف دشمنان انقلاب به ویژه آمریکایی‌ها به زانو درآوردن مردم ما بود که با مقاومت مردم این توطئه دشمن هم خنثی و بی‌اثر شد.

وی با اشاره به نامگذاری و انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: این شعارها کاملا کارشناسی شده و با بررسی دقیق مشکلات مردم و جامعه و کارهای انجام شده است که طی آن با بررسی حاصل عملکرد مسئولین و نتایج عملکرد آنها، اولویت سال جدید معین و مطرح می‌شود.

مختاری اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است و اگر به شعار سال‌های گذشته نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که رهبری معظم به دنبال قدرتمند شدن اقتصاد جمهوری اسلامی است و تاکید ایشان در سال‌های گذشته بر مسئله‌ تولید و اقتصاد تاییدی بر این مسئله مهم است.

وی گفت: گرچه اقداماتی در خصوص تحقق شعار سال صورت گرفته اما تکرار و تأکید معظم‌له بیانگر این موضوع است که نتوانسته‌ایم در حد انتظار و مطلوب عمل کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اظهار داشت: ما نیز در سپاه شهرستان نهاوند خود را مخاطب این پیام و فرمان نورانی دانسته و برای تحقق انتظارات و منویات رهبری عزیز از همه ظرفیت‌های سپاه و بسیج شهرستان استفاده خواهیم کرد .

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های در دست اقدام ابراز داشت: تشکیل کمیته‌ای به منظور تحقق شعار سال با استفاده از کارشناسان اقتصادی بسیج و ارائه راهکارهای لازم و استفاده از ظرفیت بسیج مهندسین با کمک مسئولین شهرستان برای رفع موانع پیش روی تولید با توجه به  تعطیلی تعدادی از کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی از جمله این برنامه‌ها است.

مختاری با تأکید بر توسعه بیشتر صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج در شهرستان و کمک به ایجاد اشتغال‌های زود بازده عنوان کرد: باید شعار سال در مجمع بسیج شهرستان در دستور کار قرار گرفته و موانع تولید شناسایی و راهکار های عملی و بومی کارشناسی شده برای رفع آنها تعیین شوند.

وی استفاده از ظرفیت بسیج مهندسین کشاورزی در اجرایی شدن و تحقق خودکفایی در چهار محصول مهم کشاورزی شهرستان با  کمک جهاد کشاورزی، ارائه مشاوره حقوقی به مشاغل تولیدی شهرستان توسط بسیج حقوقدانان شهرستان و استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج به منظور  حمایت از کالای ایرانی و ترویج فرهنگ‌سازی عمومی و استفاده از کالای داخلی را از دیگر برنامه‌های سپاه ناحیه نهاوند در راستای تحقق شعار سال برشمرد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با تأکید بر تعامل، هماهنگی و همکاری با همه سازمان‌ها، ادارات و نهادها به منظور پیگیری جدی برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب تصریح کرد: باید از ظرفیت بسیج اساتید، دانشجویی، دانش‌آموزی و تعلیم و تربیت نیز در تحقق مطالبه رهبری استفاده کنیم.

وی در پایان در راستای مبارزه یا شیوع بیماری کرونا افزود: با توجه به اوضاع موجود همچنان از خانواده‌های کم‌برخوردار حمایت خواهیم کرد و توزیع بسته‌های معیشتی را در سال جدید ادامه خواهیم داد و تا پایان ریشه‌کنی کرونا در میدان خواهیم ماند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار