خبرهای داغ:
معاون سیاسی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

سپاه پاسداران تعهدی به جریانات سیاسی ندارد/مشکلات نتیجه بی تدبیری هاست

سرهنگ پویامنش گفت: سپاه در کارهای منتسب به جریانات چپ و راست دخالت نمی کند و به هیچ جریان و حزبی وابسته نیست و تعهدی به جریانات سیاسی ندارد.
کد خبر: ۹۳۳۰۴۱۱
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سرهنگ پاسدار الماس پویا منش معاون سیاسی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در اولین جلسه نویسندگان رسانه که در دفتر خبرگزاری بسیج برگزار شد، در دیدار با نویسندگان رسانه قزوین با اشاره به استقلال فکری سپاه بیان کرد: سپاه پاسداران به نفع هیچ شخص یا جریانی وارد انتخابات نخواهد شد. همه مشکلات از تحریم نیست بلکه بی تدبیری ها نقش اصلی را دارد.

وی گفت: نویسندگان رسانه به عنوان بازوان اصلی جریان سازی بیشترین دغدغه در حوزه های مختلف را دارند که با تهیه خبر، گزارش، تحلیل و یاداشت و مقاله، ظرفیت خود را برای کمک به مدیریت و روشن کردن ابعاد مختلف مشکلات و نقاط ضعف و قدرت به کار می برد.

سپاه به چاپلوسی بها نمی دهد عمل گرایی معیار است

سرهنگ پویامنش اظهار کرد: سپاه در طی ۴ دهه فعالیت با ساختار منسجم، متشکل از افراد تحصیل کرده و مخلص، بیشتر عملکرد ها را مدنظر دارد تا ظاهر و خود نمایی یا تظاهر به کار. در برابر اظهارات هرکس نتیجه کار برای ما مهم است، درحد ممکن نیروهایی را جذب کردیم که شاخصه تعهد و تخصص را داشتند و با کار جهادی انجام وظیفه کردند، آنچه برای سپاه مهم است عمل گرایی بوده تا در عرصه های مختلف نمود عینی پیدا کند. حضرت امیر(ع) در باره بخیل و چاپلوس در نهج البلاغه سخنان گوهرباری فرمودند که سرلوحه کار ما در جامعه و سپاه می باشد. ما اینگونه افراد را نه مشاور می گیریم نه مسیولیت به آنان می دهیم.

معاون سیاسی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: اگر کار برای خدا و نیت ما مثل شهدا خالص باشد، هیچ اختلافی به وجود نمی آید، سپاه در کارهای منتسب به جریانات چپ و راست دخالت نمی کند و به هیچ جریان و حزبی وابسته نیست و تعهدی به جریانات سیاسی ندارد. اگر برخی جریانات بخواهد اصول انقلاب و آرمانهای آن را در سطح کلان مورد تهدید قرار دهد سپاه برحسب قانون به وظایفش عمل می کند.

کمتر از ۲۰ درصد بودجه فرهنگی سپاه محقق می شود

وی افزود: سپاه در حوزه فرهنگ، کارها بزرگی را انجام داده است. در خصوص بودجه ممکن است در روی کاغذ عددی اعلام شود اما محقق شدن آن مهم است، بودجه فرهنگی سپاه بسیار ناچیز است و کمتر از ۲۰ درصد محقق می شود. مثلا از یک میلیارد بودجه نزدیک به ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون محقق می شود و در بسیاری از برنامه کمک ها مردمی و از ظرفیت بسیج استفاده می شود.

سرهنگ پویامنش در ادامه تصریح کرد: اینکه در جامعه دیگر ترویج آرمانها از زبان سپاه و انقلابیون جایگاهی ندارد اینگونه نیست، در مناطقی که سپاه وارد شده و محرومیت زدایی می کند، مردم هیچ مشکلی با انقلاب و آرمانهایش ندارند بلکه در برابر بی تدبیری و کم کاری مدیران نسبت به اقتصاد و معیشت و عدالت در جامعه مشکل دارند. در تشییع سردار سلیمانی دیدید که مردم سرباز ولایت و سپاه را چگونه بدرقه کردند، هرکجا در چارچوب ها حرکت کردیم دستاورد داشتیم.

ایدئولوژی انقلاب موفق اما در اقتصاد ناموفق بودیم

معاون سیاسی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: ایدئولوژی موفق داشتیم، چند سال اخیر که از ایدئولوژی و موضع خود عقب نشینی کردیم جز شکست و تحقیر عایدمان نشده است. در برجام نمونه بارز عقب نشینی از حق و رویکرد انقلابی بود، مقام معظم رهبری بارها گفتند خوشبین نیستم. انقلاب اگر در حوزه اقتصاد خوب عمل نماید نه تنها پیروز ایدیولوژی خواهیم بود بلکه استکبار و ساختارهای ظلم بر جهان را نابود می کنیم. ما در حوزه نظامی و ایدئولوژی فناوری موفق بودیم تنها ضعف ما اقتصادی است که تمام پیشرفت ها را تحت تاثیر قرار داده است.

سپاه به نفع هیچ شخص و جریانی وارد نمی شود

سرهنگ پویامنش در ادامه بیان کرد: سپاه وام دار هیچ شخص و گروهی نیست، آبرو و اعتبار خویش را با افراد و جریانات گره نمی زند، اگر کسی مدعی شد که سپاه از من حمایت می کند کذب است و ما با این موضوع از مسیر قانون برخورد خواهیم کرد. افرادی که باعث می شوند جذب حداکثری اتفاق نیفتد سبب می شوند نوعی نگاه بدبینانه به انقلاب دیده شود در حقیقت اینگونه نیست. نگاه سردار سلیمانی سرلوحه نیروهای سپاه پاسداران است، کتب و آموزه های شهید مطهری راهگشا بوده و در سپاه تعلیم می شود.

در انتخابات به معیارها توجه کنیم

این مقام نظامی استان اظهار کرد: در انتخابات باید به معیارها توجه کرد. اصول انقلاب و فرامین رهبری منطبق با قانون هستند. کسی حق ندارد تکفیر کند، دولتمردان را مورد اهانت قرار دهد. ببینیم رهبر انقلاب با چه لفظی انتقادات را بیان می کنند، چرا بد اخلاقی می کنند تا امام امت ناچار شود در تریبون تذکر دهد؟ نباید اخلاق اسلامی که سرمایه اصلی کشور برای اتحاد و پیشرفت است به خطر بیفتد.

بی اخلاقی منشا سقوط همه ارزشها و ملت هاست

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی بداخلاقی ها در سیاست عنوان کرد: بی اخلاقی در سیاست زیانبار است و زمینه اختلاف و تضعیف جامعه را فراهم کرده و کینه و بی مهری را نهادینه می کند. در سیاست، اخلاق علوی را مانند رهبری رعایت کنیم. باید قبول کنیم که تحریم به تنهایی نمی تواند کشور را به وضعیت فعلی برساند. بزرگترین مشکل در حوزه اقتصاد بی تدبیری و بی تفاوتی نسبت به جامعه است.

معاون سیاسی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: دولت جوان حزب اللهی مدنظر رهبر انقلاب یعنی موتور پیشران کشور قدرت ریسک پذیری و دوندگی داشته باشد تا با تلاش شبانه روزی بتواند مشکلات را حل کند، تحریم ها را بی اثر کند، توزیع عدالت را پیگیری کند و برای اصلاح قوانین جهت تسهیل کار و تولید تلاش کرده و به روز رسانی سیستم های حاکمیتی و اصلاح آنها جهت کارآمدی را به جد دنبال کند.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها