آیت‌الله اعرافی در کنگره شعر محمد (ص):

شاعر با حرکت شعری به سوژه‌های متعالی متصل می‌شود

مراسم اختتامیه منطقه‌ای کنگره شعر محمد (ص) با تجلیل ۴ اثر برگزیده و ۹ اثر شایسته تقدیر، از میان بیش از ۱۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه این کنگره، در مصلای آیت‌الله اعرافی میبد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۸۶۸۴
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، این کنگره که به علت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌صورت مجازی و حضوری برگزار شد شاعرانی از استان‌های یزد، اصفهان و کرمان شرکت داشتند که اثر فائزه زرافشان، محمدرضا اسلامی، مریم قادری و محمدحسن اسفندیارپور حائز رتبه برگزیده و اثر محسن ناصحی، سیده اعظم جلال زاده، فرزانه شفیعی، افسانه نوری، سکینه سلمانی نژاد، زهرا سپه کار، مصطفی توفیقی، سید علی میری و حسینعلی قاسم‌خانی شایسته تقدیر اعلام شد.

آیت‌الله اعرافی در این آیین گفت: شاعر با حرکت شعری و هنری خود به سوژه‌های متعالی متصل و خود نیز رشد و به عالم متعالی پر می‌کشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با قرائت شعر «ماه فروماند از جمال محمد / سرو نباشد به‌اعتدال محمد» از سعدی شیرازی شاعر ایرانی در وصف حضرت محمد (ص) گفت: شاعر در این شعر پیامبر را به «سرو» نماد رشادت، موزون بودن و سرسبزی و دارای معانی مفاهیم عمیق عرفانی تشبیه کرده است.

امام‌جمعه میبد با قدردانی از پیشگامی شهرداری و شورای اسلامی شهر میبد در عرصه فرهنگ‌سازی و تولید محتوا‌های فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی گفت: امیدوارم برگزاری این کنگره در سال‌های آینده ادامه داشته باشد و شاهد رویداد‌های مشابه‌ای در سطح شهر باشیم.

امام‌جمعه میبد افزود: همه عناصر و جلوه‌های جذاب الهی با یک اعتدال کامل‌تر در وجود پیامبر اسلام جمع شد و همه این‌ها سوژه‌هایی رازآلود و پیچیده برای به وجود آمدن شعر است و چنین کنگره‌هایی باید دعوت‌کننده ذوق‌های سرشار و فکر‌های ناب باشد.

در پایان این مراسم پوستر کنگره بین‌المللی شعر توحیدی رونمایی شد.

علیرضا نقوی شهردار میبد هم بابیان اینکه در یک سالی گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی اجرا نشد گفت: این کنگره با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای علاقه‌مندان پخش شد.

دبیر کنگره شهر محمد (ص) افزود: فعالیت‌های فرهنگی یکی از وظایف شهرداری برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر است و قبل از ساخت‌وساز شهری باید یک پیوست فرهنگی برای شهرسازی داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار