تدارک ویژه نوروزی رسانه استانی برای نوروز کرونایی ۱۴۰۰

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در خصوص برنامه های نوروزی این مرکز گفت: رسانه استانی همانند سنوات گذشته برنامه های شاد و متنوعی را برای نوروز ۱۴۰۰ و آغاز سال جدید تدارک و پیش بینی کرده است.
کد خبر: ۹۳۲۸۵۰۵
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سید محسن لطیفی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ در خصوص برنامه‌های معاونت سیما گفت: شبکه اشراق در قالب ویژه برنامه «یاز نفسی» از ساعات پایانی سال ۹۹ بمدت ۱۸۰ دقیقه، با پخش زنده مراسم تحویل سال نو و بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، ارتباط با گزارشگران آزاد شهر‌های استان، معرفی موسیقی محلی، فرهنگ بومی و آداب و رسوم نوروزی مناطق مختلف استان، ارتباط با سایر مراکز استانی همراه بینندگان خواهد بود.
تدارک ویژه نوروزی رسانه استانی برای نوروز کرونایی ۱۴۰۰

وی افزود: «بایرام گئجه لری» عنوان دیگر ویژه برنامه‌ای است که بمدت ۶۰ دقیقه از اول تا سیزدهم فروردین از ساعت ۲۱ هرشب با آیتم‌های متنوع و جذابی مانند گزارش طنز، دابسمش، نوروزنامه، مسابقه پیامکی و موسیقی محلی اوقات شادی را برای بینندگان به ارمغان خواهد آورد، همچنین برنامه «بهار نغمه سی» با موضوع معرفی آداب، رسوم و اماکن تاریخی استان و موسیقی بومی در ۱۰ برنامه ۲۰ دقیقه‌ای و برنامه «نغمه لر» با آیتم‌های شاد و موسیقی سنتی، شادی بخش نخستین روز‌های سال جدید خواهد شد.

رئیس رسانه استانی اضافه کرد: پخش روزانه ۲ فیلم سینمایی، یک سینمایی ویژه نوجوان و دو سریال تلویزیونی درکنار مستند‌های نوروزی و ده‌ها سرود و وله بهاری دیگر ارمغان شبکه اشراق در نوروز ۱۴۰۰ می‌باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان درباره برنامه‌های شبکه استانی صدا هم گفت: رادیو زنجان هم با ویژه برنامه «اولکمیزه بهار گلیب» بمدت ۱۸۰ دقیقه، همراه شنوندگان خود خواهد بود. از آیتم‌های این برنامه می‌توان به مواردی از قبیل: پخش بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، حضور میهمانان ایثارگر و آزادگان سرفراز و نقل خاطراتشان از لحظات سال تحویل دوران دفاع مقدس و زمان اسارت، تهیه گزارش از نهاد‌های خدمت رسان در ایام تعطیلات نوروزی، بسته‌های کوتاه آموزشی در خصوص بیماری کرونا، تغذیه نوروزی، نمایش و داستان، بازی در خانه و شعر خوانی و معرفی آداب رسوم مناطق مختلف و سنت‌های ویژه عید نوروز اشاره کرد.

وی افزود: «بوی جوی مولیان» برنامه‌ای موسیقی محور با هدف معرفی موسیقی نواحی به شکل روتین تا ۱۵ فروردین پخش خواهد شد و برنامه «بهارانه» بسترساز معرفی ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی کشور می‌شود.

همچنین «بهار سسی» دیگر ویژه برنامه‌ای است که در ایام نوروز از ساعت ۱۷ بر بال امواج مهمان شنوندگان استان زنجان خواهد بود و روزانه تا ۱۳ فروردین با بخش‌های متفاوتی از جمله معرفی آداب و رسوم نوروز، موسیقی، گزارش، بخش کارشناسی، ارتباط با مرکز خدمات رسانی مانند هواشناسی، پلیس راه، هلال احمر و اطلاعات اورژانس، ارتباط با سایر مراکز همچنین بسته‌های آموزش پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در ایام نوروز از پخش خواهد شد.

وی از اجرای مشترک مراکز آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان با رویکرد افزایش وفاق و همدلی ملی، برنامه نوروز در جبهه‌ها و ده‌ها سرود و برنامه تامینی، به عنوان گلچین نوروزی معاونت صدای مرکز زنجان در بهار ۱۴۰۰ خبر داد.

لطیفی درباره اختصاص بخش‌های ویژه خبری صدا و سیما در ایام تعطیلات نوروزی گفت: معاونت خبر مرکز هم همگام با سایر معاونت‌های تولیدی تدارک ویژه‌ای برای ایام نوروز انجام داده است. پخش گزارش‌های تولیدی استان، معرفی صنایع دستی زنجان و اخبار ویژه مقابله با کرونا ویروس در ارتباط زنده با استودیو مدیریت بهداشت استان از برنامه خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان برای ایام نوروز است.

مدیرکل مرکز با اشاره به افزایش استفاده از فضای مجازی در ایام تعطیلات تصریح کرد: معاونت فضای مجازی مرکز با تولید ۱۰ مستندکوتاه از بنا‌های تاریخی، ۲ تایم لپس از ابنیه فرهنگی، ۱۰ پوستر، ۳ اینفوگرافیک، ۱۰ پادکست،۲ موشن گرافیک، بسته‌های ویژه آموزش پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس و ایجاد صفحه ویژه نوروز ۱۴۰۰ در سایت مرکز و پویش زنجان همدل (ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد) به استقبال نوروز می‌رود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار