نماینده ولی فقیه در استان ایلام :

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سرمایه گذاری در برابر همجمه های فرهنگی دشمنان است

امام جمعه ایلام گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه سرمایه گذاری در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است.
کد خبر: ۹۳۲۷۴۳۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام دکتر کریمی تبار امام جمعه ایلام با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار شهادت جزو نیازهای امروز جامعه ما است، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه سرمایه گذاری در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در دیدار با «حجت الله امانی» مشاور ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، اظهار کرد: بعث پیامبر اکرم(ص) نعمت بزرگی است که خداوند متعال به جامعه بشریت ارزانی داشته است و در قرآن کریم تاکید شده این که این نعمت بر مومنین عرضه شده است که آیات و حکمت را برای آنان بخواند.


حجت الاسلام والمسلمین دکتر « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه آنچه که مربوط روح انسان است و هدفی که انسان برای آن خلق شده است، معمولا مورد غفلت قرار می گیرد، افزود: در جامعه قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص)، از اصولی که برای انسان در زندگی اجتماعی باید در نظر گرفته شود، دور بودند و وجود پیامبر اکرم (ص) و بعثت ایشان، تحول بزرگی در جامعه بشریت به وجود اورد.


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران هم در ادامه رسالت نبی مکرم اسلام(ص) است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی در تلاش است که جامعه بشری را گمراهی آشکاری که در قرن ۲۱ جامعه بشریت را فرا گرفته است نجات دهد و مشکل دنیای غرب با ما همین است که دشمنان نمی خواهند اسلام فرهنگ غالب در جهان باشد به دلیل اینکه دشمنان، اسلام ناب محمدی(ص) را برای استکبار مضر می بینند و منافع مادی آنان را به خطر می اندازد.


امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه خدمت در بنیاد شهید ارزشمند و توفیق والایی است، ابراز کرد: بنیاد شهید یک ویژگی خاصی دارد که کارکنان علقه عاطفی با خانواده های شهدا و فرزندان شهدا دارند، ارتباط و رفع نیاز خانواده های شهدا ارزش والایی دارد، البته بسیاری از خدمات برای این خانواده ها انجام می شود اما کمی و کاستی هایی هم وجود دارد.


وی با بیان اینکه دیدار و خدمت به خانواده های معظم شهدا خیلی از زنگارهایی که قلب انسان را می گیرد برطرف می کند، افزود: یکی از فعالیت های خوب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با خانواده های معظم شهدا، پیگیری امور این خانواده های عزیز در همان دیدار بود که جای تقدیر دارد و بسیار ارزشمند است.


ایشان بیان کرد: ما در برابر شهدا مسئولیم، ترویج فرهنگ ایثار شهادت جزو نیازهای امروز جامعه ما است، همه باید در راستای ترویج این فرهنگ تلاش کنیم که به عنوان یک ارزش والا، حاکم بر جامعه باشد، اگر در برابر هجمه های دشمنانان، این فرهنگ ایثار و فداکاری ترویج پیدا کند به طوری که حس مشترکی برای پاسداری از ارزش های جامعه حاکم شود دشمن دیگر جرات این هجمه های را نخواهد داشت.


امام جمعه ایلام گفت: هر چه بخواهیم در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنیم، سرمایه گذاری است که نقش مهمی برای بالا بردن روحیه فرهنگی جامعه در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان است، خدا را شکر که امروز کشور ما کشوری غنی است به طوری که بتوانیم در زمینه ارئاه خدمات به جامعه ایثارگر مشکلی نداشته باشیم.


حجت الاسلام دکتر کریمی تبار ابراز کرد: رویکردی جدید که در بنیاد شهید در راستای مسکن، اشتغال و درمان جامعه ایثارگری ایجاد شده است، قابل تقدیر است، در استان ایلام برای استخدامی ظرفیت ها محدود است و امید است که برای سال آینده مساعدت شود که ب در زمینه اشتغالزایی جامعه ایثارگری تخصیص اعتبار و توجه ویژه ای صورت گیرد.

ارسال نظرات