مدیرعامل شرکت پست ایران:

تاریخ یزد؛ بهترین ظرفیت برای راه اندازی موزه در کشور

مدیرعامل شرکت پست ایران از راه اندازی سومین موزه پست کشور در استان یزد خبر داد و گفت: یزد به دلیل قدمت و پیشینه ای که در زمینه خدمات پستی دارد، شایسته راه اندازی موزه بود.
کد خبر: ۹۳۲۷۲۹۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، رمضانعلی سبحانی فر در مراسم افتتاح موزه تمبر و فیلاتلیک یزد و رونمایی از نخستین تمبر منتشر شده در ایران با اشاره به پیشینه پست در کشور از زمان هخامنشیان تاکنون اظهار داشت: پست یک مجموعه خدمت رسان با تاریخ و پیشینه ارزشمند است که باید این تاریخ و پیشینیه را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه یزد از دیرباز در زمینه پست نیز جزو شاهراه‌های اصلی بوده است، افزود: اهتمام به راه اندازی موزه پست و تمبر در یزد به دو دلیل قدمت طولانی خدمات پستی در یزد و جهانی شدن شهر یزد است.

سبحانی فر ادامه داد: این سومین موزه‌ای است که در کشور در حال راه اندازی است و با توجه به اینکه یزد یکی از مناطقی است که بسیاری از مرسولات پستی سایر استان‌ها نیز از این استان توزیع می‌شود، ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه راه اندازی موزه در این استان وجود داشت.

وی عنوان کرد: امروز بهترین ظرفیت یزد برای راه اندازی موزه، ظرفیت تاریخی این شهر است و جریان گردشگری و حضور گردشگران که در این استان اتفاق افتاده، می‌تواند موزه‌ها را به خوبی تقویت کند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در آینده‌ای نه چندان دور، گردشگری جای همه چیز را در کشور خواهد گرفت، افزود: باید ابزار و وسایل گردشگری که یکی از آن‌ها همان میراث و گنجینه‌هاست، را تقویت کنیم و پاس بداریم تا از این ظرفیت به نفع شهرستان و استان و کشور استفاده شود.

در این مراسم نخستین تمبر منتشر شده در ایران به مدیرعامل شرکت پست ایران اهدا شد که وی نیز این تمبر را به موزه پست تهران اهدا کرد.

در پایان این مراسم اولین موزه پست و فیلاتلیک استان یزد در ساختمان پست خیابان امام به همت قربان رضایی جوان علاقمند به این حوزه راه اندازی شد که در این موزه ۴ هزار تمبر و ۸ هزار پاکت نامه از زمان فعالیت پست تاکنون نگهداری می‌شود.
ارسال نظرات