خبرهای داغ:
گفت و گوی خواندنی بسیج قزوین با منتخب مسابقات قرآنی نیروهای مسلح

اگر مسوول بودم، در تسهیل تبدیل خدمت غیرحرفه ای به خدمت تخصصی اقدام می کردم

میثم خانی گفت: اگر در حوزه سربازان مسئولیت داشتم در تسهیل تبدیل خدمت غیرحرفه ای به خدمت تخصصی فعالیت می کردم تا سربازا بتوانند با مهارت هایی که کسب کرده اند برای بهبود شرایط زندگی فعالیت کنند.
کد خبر: ۹۳۲۷۰۰۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و این رقابت‌ها امسال با حضور ۱۷۶ نفر از ۲۳ بهمن ماه سالجاری در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ جزء و همچنین کل قرآن کریم برگزار شد.

ستوان دوم میثم خانی، سرباز وظیفه سپاه شهرستان آبیک برگزیده قرآنی مسابقات قرآنی کل سپاه در سال99 بود که در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن معرفی خود بیان کرد: در حین خدمت در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک و متاهل می باشم.

وی با اشاره به تخصص، مهارت و تاریخ اعزام خود به خدمت مقدس سربازی گفت: فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه بوعلی همدان در مقطع کارشناسی و همچنین در شاخه حقوق عمومی از دانشگاه شیخ مفید قم در مقطع کارشناسی ارشد می باشم که در تیرماه سالجاری به خدمت مقدس سربازی اعزام شدم.

خانی با اشاره به تجربیات خدمت سربازی در سپاه و نیروهای مسلح اظهار کرد: مقوله امنیت را پیش از خدمت سربازی، خارج از نیروهای مسلح احساس تجربه کرده ام اما با ورود به این مجموعه متوجه شدم که این آرامش و امنیتی که در جامعه ایجاد گردیده است به سادگی به دست نیامده و حاصل مجاهدت های نیروهای مسلح می باشد و با کوچک ترین اتفاقی که در سطح شهر رخ می دهد همه نیروهای مسلح در آماده باش کامل قرار می گیرند تا در صورت بروز خطر وارد عمل شوند و با توجه به اینکه بنده توفیق خدمت در معاونت نیروی انسانی بسیج ناحیه را پیدا کرده ام و معمولا با مراجعین بیشتری برخورد دارم، همین امر موجب شده است که تجربه خوبی در شیوه برخورد و ارتباط با مراجعین مختلف و رفع مشکلات آنها کسب نمایم و با قوانین و قوائد و ساز و کارهای مربوط به این حوزه به خوبی آشنا شوم.

منتخب مسابقات قرآنی نیروهای مسلح با اشاره به فراگیری آموزه های در حین خدمت در سپاه عنوان کرد: تقویت روحیه مقاومت و ایثار و همدلی با مردم و کمک به قشر ضعیف و محرومیت زدایی از جمله مهمترین آموزه هایی بود که در این نهاد مقدس کسب کردم و بی شک این آموزه ها در زندگی فردی نیز موثر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر در حوزه سربازان مسئولیتی داشتید چه می کردید افزود: اگر در حوزه سربازان مسئولیت داشتم در تسریع و تسهیل تبدیل خدمت غیر حرفه ای به خدمت تخصصی فعالیت می کردم تا سربازان پس از این دوره دو ساله بتوانند با مهارت هایی که کسب کرده اند از نظر شغلی و بهبود شرایط زندگی وضعیت بهتری داشته باشند. این دوره ها در توانمندسازی افراد بسیار موثر است.

خانی با اشاره به اینکه دوران مقدس خدمت سربازی سرشار از تجربیات مختلف است تصریح کرد: مشمولین خدمت می توانند از ظرفیت های این مجموعه به نحو احسن بهره مند شوند و در صورت امکان با در نظر گرفتن استعداد و توانایی هایشان وارد معاونت ها و قسمت های دیگر شوند تا بتوانند از تجربیات بدست آمده در طول زندگی بهره مند شوند و ترسی از ازدواج در دوره خدمت سربازی نداشته باشند چرا که گذراندن دوران خدمت سربازی تداخلی با زندگی روزمره فرد ندارد.

منتخب مسابقات قرآنی نیروهای مسلح با بیان خاطرات شیرین خود در دوران آموزشی گفت: مراسم عروسی بنده در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سالجاری برگزار شد و من در تاریخ ۱ تیرماه سالجاری یعنی به فاصله یک روز به خدمت سربازی اعزام شدم حالا بماند که از امکانات و سرمایه لازم برای شروع زندگی برخوردار نبودم اما با عنایت خداوند متعال و برکت عجیبی که در این امر وارد زندگی بنده شد واقعا تحقق عینی آیه شریفه " ان کانوا فقراء یغنهم الله من فضله..." را مشاهده کردم و البته شرایط خدمت برای متاهلین با فرمان مقام معظم رهبری با سهولت بیشتری نسبت به سربازان مجرد همراه بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار