ازدواج به سبک مجازی دردسرآفرین شد

رئیس پلیس فتای زنجان از شناسایی و دستگیری عامل اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه خبر داد و گفت: فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای نگهداری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.
کد خبر: ۹۳۲۶۲۶۴
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ محمد علی آدینه لو در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت احدی از شهروندان زنجانی مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
ازدواج به سبک مجازی دردسرآفرین شد

وی در ادامه گفت: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی متهم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ابزار‌های دخیل در ارتکاب جرم توقیف و به پلیس فتا دلالت شد.

این مسئول انتظامی افزود: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود اظهار داشت از طریق شبکه تلگرام با شاکی پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد وی به بهانه آشنایی و ازدواج، اقدام به دریافت تصاویر خصوصی کرده و با تهدید به انتشار این تصاویر، قصد اخاذی را داشت که توسط پلیس فتا استان زنجان دستگیر شد.

وی ضمن توصیه به شهروندان درخصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، هشدار داد و یادآور شد: فضای مجازی محل مناسبی برای نگهداری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء‌استفاده افراد فرصت طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.

آدینه لو در پایان ادامه داد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و از اشتراک گذاری و ارسال هرگونه اطلاعات خصوصی در فضای مجازی خودداری نمایند، و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری گزارش نمایند.
ارسال نظرات