نظارت ناظران سلامت طرح شهید سلیمانی هلال احمر بر بیش از 26 هزار واحد صنفی زنجان

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ناظران سلامت طرح شهیدسلیمانی هلال احمر بربیش از 26 هزار واحد صنفی و این استان با هدف مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال نظارت کردند.
کد خبر: ۹۳۲۴۵۸۷
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ علی طاهری ضمن قدردانی از فعالیت و تلاش‌های جوانان و داوطلبان عضو افتخاری هلال احمر استان زنجان در ناظران سلامت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: در این طرح ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحد‌های صنفی، ادارات، مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازار‌ها و میادین میوه و تره‌بار با بهره‌گیری از لیست‌های مرتبط با هر صنف که توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته، توسط این اعضای افتخاری انجام می‌شود.

نظارت ناظران سلامت طرح شهید سلیمانی هلال احمر بر بیش از 26 هزار واحد صنفی زنجان

وی یادآوری کرد: در کنار این نظارت ها، همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف، همکاری در ضدعفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در برنامه ناظران سلامت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی انجام می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این طرح با توجه به توافق نامه همکاری جمعیت هلال احمر با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سراسر کشور و این استان نیز در حال اجراست.

طاهری تاکید کرد: از ابتدای شروع طرح ناظران سلامت با همکاری ۲ هزار و ۶۰۰ تیم از اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا فعالیت کرده اند.

وی یادآوری کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۵۳ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان زنجان در حوزه جوانان و داوطلبان در این طرح مشارکت داشته اند و برای ۳۷ هزار و ۸۶۵ نفر خدمات ارائه داده اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پیش از این نیز داوطلبان و جوانان عضو هلال احمر استان در طرح آمران سلامت، تب سنجی و غربالگری شهروندان در مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها برای پیشگیری و مهار بیماری کرونا مشارکت داشته اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار