آذربایجان غربی قطب هیمالیانوردی کشور است

دبیر هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گفت: آذربایجان غربی قطب هیمالیانوردی کشورمان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۳۲۴۰۴۳
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

علی سلیم‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: آمار بیمه‌شدگان این رشته ورزشی 1 هزار و 535 نفر است که از این تعداد 364 نفر خانم بوده و بقیه آقا هستند.

وی با بیان اینکه، آذربایجان غربی قطب هیمالیانوردی ایران هست، ادامه داد: با نفرات برجسته تیم ملی همچون زنده یاد محمد اوراز، اکبر مهدی زاده، جعفر فرجی، رضا سلیمانی، مقبل هنرپژوه و ... با صعود به قله‌های هشت هزار متری نام استان ما در این شاخه درخشان شده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین سایر اعضای تیم ملی احسان رحیمی، اسلام پالهنگ، سامی احمری و ... به قله‌های 7 هزار متری صعود کرده و برای استان ما افتخار آفریده‌اند.

این فعال ورزشی ضمن ابراز تاسف از اینکه، متاسفانه در بخش سنگ‌نوردی ملی پوش نداریم، گفت: اما مدال‌آور مسابقات کشوری داریم.

وی عدم تخصص گرایی مسئولین ورزشی، اصرار به فعالیت سنتی از طرف اغلب سرپرستان و گروه‌های قدیمی، عدم توجه به رویکرد فعالیت‌های علمی به ویژه کوهنوردی فنی، عدم وجود تیم امداد و نجات مستقل، عدم همکاری هلال احمر و مسئولین ورزشی برای ارتقاء مسائل فنی و امداد و نجات از جمله مشکلات موجود در این رشته ورزشی برشمرد.

وی ملموس ترین معضل را امکانات دیواره بلند سالن مجموعه باکری عنوان کرد و گفت: علی رغم اینکه مجوز بهره برداری سالن به نام سنگ‌نوردی هست و در سایت اداره ورزش و جوانان هم درج شده است شاهد برخی ناملایمتی ها و بی انصافی ها از طرف مسئولین اداره ورزش و جوانان استان هستیم.

سلیم‌زاده اضافه کرد: اداره ورزش و جوانان استان و ارومیه بش از 10 سال هست که بهره برداری از دیواره سنگ‌نوردی مرکز اورمیه را به علت فعالیت های هیات تیراندازی متوقف کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار