۴۰۰۰ بسته فرهنگی در شهرستان تفت توزیع شد

فرمانده سپاه شهرستان تفت با اشاره به توزیع ۴۰۰۰ بسته فرهنگی از تهیه و انتشار ۲۸۰ دقیقه کلیپ و موشن گرافی مرتبط با شهدا خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۱۸۷۵
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت، سرگرد سیدمصطفی آقایی میبدی در نشست ستاد یادواره شهدای شهرستان تفت در راستای اجرای برنامه‌های دومین کنگره ملی شهدای استان یزد اظهار داشت: شب گذشته یادواره شهدای شهرستان تفت و گرامی‌داشت جاویدالثر حاج احمد متوسلیان به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های کنگره با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

وی گفت: خدمات انجام شده در این شهرستان در چهار محور محرومیت‌زدایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی انجام شد و به نام هر شهید 40 خدمت را ارائه کردیم‌.

فرمانده سپاه شهرستان تفت بیان کرد: در طرح ارمغان سلامت توزیع 10 هزار بسته بهداشتی، در طرح نبض زندگی 40 نفر از بیماران خاص تحت پوشش قرار گرفتند و با حمایت و همت بسیج، خیران و کمیته امداد 100 یتیم و 300 کودک در طرح محسنین حمایت شدند.

آقایی تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در راستای کنگره شهدای استان اجرای شیفت ایثار، طرح برکت و قربانی 110 گوسفند انجام شد و در قالب بسته‌های گوشت توزیع شد.

فرمانده سپاه شهرستان تفت ادامه داد: اهدای خون و پلاسما 185 واحد خون، طرح موسم پرواز چهار زندانی غیرعمد در راستای طرح موسم پرواز آزاد شدند، 4000 بسته فرهنگی در طرح احسان فرهنگی، تهیه و انتشار 280 دقیقه کلیپ و موشن‌گرافی مرتبط با شهدا در شهرستان از دیگر فعالیت‌های شهرستان بود.

وی گفت: با 300 خانواده شهید و 2000 رزمنده شهرستان دیدار و سرکشی انجام شد، 400 جلد قرآن به مراکز فرهنگی اهدا شد، در طرح توسل شهدایی 422 ختم قرآن و در طرح یاوران عدالت 31 مورد مشاوره حقوقی ارائه شد.

سرگرد آقایی میبدی عنوان کرد: در طرح " به اسم شهید" 28 خانواده شهرستان نام فرزندان خود تازه متولد خود را با نام شهدا نامگذاری کردند، در طرح " به نشانی شهید" تمثال 315 شهید تفتی در سطح شهرستان نصب شده است، 400 جلد کتاب با موضوع شهدا به کتابخانه‌های شهرستان اهدا و 420 متر مربع از دیوارهای شهرستان به نقش شهدا مزین شده است.

وی گفت: در طرح به رسم پهلوانی 400 دست لباس ورزشی، در طرح شهد عشق 28 کمک هزینه جهیزیه و در طرح رزق شهدایی با کمک سپاه استان چندین هزار نان صلواتی توزیع شد و 400 منبر صلواتی انجام شد.

علیرضا نوکار، فرماندار شهرستان تفت در این نشست با اشاره به فعالیت‌های اجرای و نرم‌افزاری توسط فرمانداری شهرستان با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا وظیفه همه ما است افزود: در راستای برپایی کنگره در شهرستان تفت اقدامات گوناگونی از جمله اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان، تبلیغ و انتشار محتوا در فضای شبکه شاد و دیدار با خانواده 400 شهید و سرکشی از رزمندگان انجام می‌شود.

وی گفت: به مناسبت اجرای کنگره بسیاری از پروژه‌های شهرستان که به دلایلی متوقف شده بود اجرا و به اتمام رسید، احداث محل ذخیره آب 17 مورد، توزیع پنج هزار متر مربع آبرسانی شرب، بازسازی 26 کیلومتر مسیر نهرها، لایروبی 250 مورد به طول 10 کیلومتر از قنوات، احداث سالن ورزشی در روستای علی آباد، تکمیل و مرمت 13 مسجد، احداث 100 مورد بند خاکی و سنگی در روستاها از جمله اقدامات و عملیات محرومیت‌زدایی در شهرستان تفت است.

وی تصریح کرد: 7 مورد خانه مسکونی برای محرومین شهرستان ساخته شد، 13 مورد جهیزیه برای نوعروسان تفتی تهیه و توزیع شد، توزیع 4000 بسته معیشتی و برگزاری یادواره های شهدا به صورت حضوری و مجازی از دیگر اقدامات شهرستان تفت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار