امضاء تفاهم نامه همکاری بین دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج با بسیج حقوقدانان سپاه فتح

در راستای وظایف ذاتی قوه قضائیه، با استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان به منظور پیشگیری از وقوع جرم.این تفاهم نامه در ۶ ماده منعقد شده که از ۲۲ بهمن امسال آغاز و تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۲۰۰۱۱
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, سید علی ملک حسینی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری آموزش حقوقی مردم بسیج حقوقدانان سپاه فتح استان با دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در سخنانی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران ، غیرممکن ها را ممکن ساخت و معادلات سیاسی و نظامی جهان را برهم زد، افزود: انفجار نور انقلاب اسلامی ایران در کشورهای مظلوم منطقه و در جهان به عینه مشاهده می شود.

ملک حسینی گفت: مقاومت و ایستادگی در اوج تحریم ها در مقابل ابرقدرت ها، در اوج استقلال و آزادگی ، از برکات این انقلاب است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان شروع جنگ تحمیلی و ترورهای مسئولان و مردم از بدو پیروزی انقلاب، تا شهادت سپهبد شهید، سردار سلیمانی را نشانه دشمنی همیشگی دشمنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: شایسته است نظامی که برای پایداری آن خون های پاک و بیگناهی ریخته شده، مسئولان باید آن خدمتگزار مردم باشند و از سردار سلیمانی که افتخار جهان اسلام ،منطقه و ایران اسلامی و در تواضع و نداشتن غرور که خدمتش خالصانه برای خدا بود، الگو بگیرند.

سید علی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: برای خدمتگزاری به مردم وقتی نوبت به مسئولان می رسد، جناج بندی و گروه بندی می کنند و باید از مکتب شهید سلیمانی که فراتر از جبهه ی جنگ بود و در همه ابعاد قابل گسترش است، الگو بگیریم

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی متدین و همیشه در صحنه دارد، در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت بیشترین حضور را داشت اما مشکلاتی در زمینه جرائم از جمله قتل و نزاع فردی دارد که نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد.
ملک حسینی اظهارکرد: بسیاری از پرونده های دستگاه قضایی استان اختلافاتی است که پس از یک تصادف کوچک و جزئی، پرخاشگری شده و به علت پایین بودن آستانه ی تحمل مردم بوجود می آید که این مسئله نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد.
دادستان عمومی و انقلاب یاسوج خاطرنشان کرد: بسیاری از سرگردانی های امروز ما در دستگاه قضایی به علت بی اطلاعی مردم از قوانین است که باید در این خصوص کارها و گام‌های جهادی، آموزشی انجام شود.
ملک حسینی با اشاره به این نکته که تکریم ارباب رجوع در ادارات و سازمان های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد راضی کننده نیست، تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع در همه ی ادارات ، سازمانها و نهادهای استان می تواند راضی کننده تر و بهتر باشد.
مدعی العموم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار این که شلوغی کار در مراجع قضایی زیاد است، اما آموزش حقوقی مردم لازم است، افزود: در راستای آموزش حقوقی مردم تفاهم نامه همکاری دادسرای عمومی و وانقلاب مرکز استان با سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فتح جهت ارائه ی آموزش حقوقی مردم منعقد شده و با انجام چنین اقداماتی، امید به نظام در بین مردم بیشتر می شود.

در ادامه این نشست حمید نادریان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان در خصوص انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: در راستای وظایف ذاتی قوه قضائیه، با استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان به منظور پیشگیری از وقوع جرم.این تفاهم نامه در ۶ ماده منعقد شده که از ۲۲ بهمن امسال آغاز و تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
نادریان افزود: این تفاهم نامه ۲۲ هدف اصلی دارد که در راستای سیاست‌های کلی نظام، پیرو منویات مقام معظم رهبری در جهت نهضت خدمات رسانی به مردم از سوی دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج با همکاری بسیج حقوقدانان جهت تسهیل گری در امور مردم انجام شده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز استاندر خصوص طرح «هر مسجد یک حقوقدان» اظهارکرد: در زمینه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» قبل از شرایط کرونا اقداماتی انجام شد که تلاش داریم مجددا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این طرح را احیاء کنیم تا بتوانیم حقوق شهروندی افراد ناتوان را بازیابی کنیم.
سرهنگ پاسدار فرامرز علیزاده، رئیس بسیج حقوقدانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ان شاء الله بتوانیم در این زمینه خدمتی را به مردم استان ارائه دهیم.
انتهای پیام/

ارسال نظرات