رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

جمهوری اسلامی امروزه به الگوی کشورهای آزادی‌خواه دنیا تبدیل شده است

زنجان- رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروزه جمهوری اسلامی تبدیل به قدرت نخست منطقه شده است،گفت: جمهوری اسلامی امروزه به الگوی کشورهای آزادی‌خواه دنیا تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۳۱۷۷۹۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سردار غلامرضا سلیمانی در همایش تجلیل از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان زنجان ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و سالروز میلاد حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: ما در حال حاضر باید تاریخ بشریت را به قبل و بعد پیروزی انقلاب اسلامی تقسیم کنیم.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، همیشه جهان اسلام تحت وحشی‌گری‌ها و تجاوز و غارت‌گری‌های دشمنان بوده است، افزود: کشور‌های استعمار تا توانستند به مردم کشور‌های خاورمیانه ظلم و خیانت کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه به فرموده امام خمینی (ره) انقلاب ما انفجار نور بود و واقعا هم اینگونه بود و قلب‌های مردم جهان متاثر از این نورانیت بیدار شد، یادآور شد: انقلاب اسلامی نه تنها نظام مقدس جمهوری اسلامی را تاسیس کرد بلکه توانست قدرت و اقتدار لازم را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه یک قدرت مردمی و متکی به ایمان الهی، با اراده و دارای اطمینان قلبی و زیر پرچم اسلام ناب و تشیع ایجاد شد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در ۴۲ سال اخیر به خوبی توانست قدرت خود را به رخ جهانیان بکشد. امروزه جمهوری اسلامی تبدیل به قدرت نخست منطقه شده است.

سردار سلیمانی افزود: یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی رشد و توسعه دین مبین اسلام و مذهب تشیع در قلب آمریکا و اروپا است، عنوان کرد: ما انقلابمان را به کل جهان صادر کردیم و دقیقا آمریکا از همین روحیه ما هراس دارد. جمهوری اسلامی امروزه به الگوی کشور‌های آزادی‌خواه دنیا تبدیل شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آنجا که به مختصات جمهوری اسلامی و منظومه فکری امامین انقلاب عمل کردیم پیروز شده‌ایم و نتایج آن در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی مشخص است و آنجا که عمل نکرده‌ایم دچار مشکل شده‌ایم، اذعان کرد: این نشان از آن دارد که همواره باید مطیع امر ولایت باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه دامنه و سطح اصلی قدرت، امروز مردم هستند و مردم ایران اسلامی اعم از اینکه از هر عنوان و قومیتی و مذهبی باشند قدرت محسوب می‌شوند، بیان کرد: امروز انگشت تحسین سایر ملت‌ها به سمت ملت ایران گرفته شده و این الگوی معاصر است.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیج وظیفه دارد برای پاسخ به نیاز‌های انقلاب اسلامی و ملت ایران سازماندهی را به عهده بگیرد، گفت: ۲۳ بهمن ماه دومین سالگرد صدور بیانیه راهبردی مهم توسط رهبر معظم انقلاب است که خطاب به ملت ایران و جوانان بوده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم "بسیج" است، اظهار کرد: بسیج نقش سازماندهی مردم را دارد و بدون سامان‌دهی بسیج اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، امید به آینده، روحیه جهادی، توجه به جوانان و مولفه‌های دیگر محقق نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیج به تحول نیاز دارد و این تحول برای تحقق گام دوم ضروری است. بسیج کارنامه درخشانی در گام نخست دارد، اما برای گام دوم نیازمند تحول است چرا که بنا است ما نظام الگو در دنیا باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در همه امور سالار خود باشند و به فرمود: ه رهبر معظم انقلاب، مردم سالاری فقط شرکت در انتخابات نیست، افزود: بسیج مظهر کامل تحقق مردم سالاری اسلامی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

این مسئول ادامه داد: اصلی‌ترین سطح تشکیل بسیج، پایگاه مقاومت بسیج محله است بسیج باید از مسجد و محله آغاز شود، این الگویی است که امامین انقلاب به ما داده‌اند.

وی با بیان اینکه تشکیلات انقلابی در منظومه رهبر است، افق دید یک پایگاه بسیج اندازه انقلاب اسلامی است نه اندازه محله و با این افق دید روی محله تمرکز پیدا می‌کند، افزود: تمرکز بر سبک زندگی اسلامی، تربیت انسان تمدن ساز به معنی تحقق یافتن محله اسلامی است.

سردار سلیمانی درباره طرح شهید سلیمانی نیز با بیان اینکه انگلیسی‌ها در مصاحبه‌های خود وجود نیروی مردمی را عامل کنترل کرونا در ایران دانسته‌اند، افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی بسیار موفق بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب پیگیر این هستند که چند درصد از پایگاه‌های مقاومت بسیج فعال شده‌اند، گفت: باید چتر بسیجی‌ها علاوه‌بر مسجد کل محله را پوشش دهد و مردم را وارد نقش آفرینی کنید.

گفتنی است در پایان مراسم از جمعی از خانواده‌های معظم شهدا تقدیر و تجلیل شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار