هلال احمر بیش از 50 هزار امدادگر دارد

زنجان-معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هلال احمر بیش از 50 هزار نیروی امدادی درجه بندی شده در سطح کشور دارد.
کد خبر: ۹۳۱۷۴۶۱
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛سعید متانی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از پایگاه امداد و نجات ابهر در آزادراه زنجان – قزوین در جمع خبرنگاران افزود:بیش از 50 هزار نفر نیروی امدادی درجه بندی شده در سطح کشور داریم که در هفت درجه درجه بندی شده اند و تعدادی از آنها در استان زنجان هستند.

 

وی تاکید کرد: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور سالانه برنامه هایی که برای توان افزایی، آموزش و بازآموزی برای این نیروهای امدادی  دارد.

 

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به شرایط  بیماری کرونا این موضوع بر اساس برنامه ریزی های امسال این برنامه ها محقق نشد اما با بهتر شدن  این شرایط توان افزایی، آموزش، بازآموزی و مسابقات امداد و نجات به صورت حضوری در سطح کشور عملیاتی می شود.

 

متانی اظهارداشت: قسمتی از فعالیت های این سازمان موضوع لجستیک است که حوزه انبارهای امدادی شامل این موضوع می شود و تجهیزات امداد و نجات را بر اساس شاخص های استان ها تخصیص دادیم.

 

وی خاطرنشان کرد: استان زنجان با توجه به شاخص هایی که داشت تجهیزات انفرادی و گروهی را به استان تخصیص دادیم.

 

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به تخصیص کالاهای امدادی دولت به جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی ایران، مناقصات آن انجام و قسمتی از کالا تحویل و اقلام امدادی هشت گانه طی طرح تقسیم به استان های کشور ارسال شد.

 

متانی اضافه کرد: برای طرح نوروزی لوازم انفرادی امدادی خریداری می شود که در تلاش هستیم تا پایان سال تحویل بگیریم و برای استان ها تخصیص دهیم.

 

وی با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ حفظ و نگهداری تجهیز و امکانات شرایط خوبی دارد، افزود: تجهیزات و امکانات موجود در این استان تا حد استانداردها فاصله دارد اما نسبت به سایر استان های دیگر در وضعیت مطلوبی قرار داشته و از این امکانات استفاده بهینه کرده است.

 

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به شرایطی که داریم تاکید بر استفاده بهینه و درست از تجهیزات و امکانات موجود است تا برای هموطنان خدمات شایسته ای را ارائه دهیم.

 

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ در دومین روز از دهه فجر، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همراه با معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات و مدیر کل توانبخشی در سفری ۲ روزه با هدف بازدید از پایگاه پشتیبانی و امداد و نجات شمالغرب جمعیت هلال احمر در استان زنجان، کتابخانه امام خمینی(ره) هلال احمر، سالن همایش هلال، درمانگاه و داروخانه  هلال احمر، پایگاه امدادی، مرکز جامع توانبخشی و سالن ورزشی چند منظوره جمعیت هلال احمر استان زنجان وارد این استان شدند.

 

نشست با شورای مدیران هلال احمر استان زنجان جلسه با هیات مدیره هلال احمر این استان و اعضای مجمع دبیران جمعیت هلال احمر استان زنجان، نشست با اعضای شوراهای اجرایی شهرستان خرم دره و ابهر و بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده ای ابهر از دیگر برنامه های  دومین روز از سفر بود.

ارسال نظرات