به همت مرکز پژوهش‌های راهبردی شهید الله‌دادی بسیج اساتید استان یزد :

طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع دفاع مقدس در یزد اجرایی می‌شود

حکیمی مدیر مرکز پژوهش‌های راهبردی شهید الله‌دادی یزد از اجرای طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع دفاع مقدس در یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۷۱۲۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محسن حکیمی مدیر مرکز پژوهش‌های راهبردی شهید الله‌دادی یزد گفت: با توجه به نقش اساسی علم و پژوهش و تاکیدات مقام معظم رهبری به پرداختن هرچه بیشتر جریان انقلابی به مقوله علم، لزوم توجه به این عرصه و پیشبرد همه فعالیت ها با این نگاه بر کسی پوشیده نیست.

طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع دفاع مقدس در یزد اجرایی می‌شود

وی ادامه داد: اهمیت این موضوع وقتی بیشتر می‌شود که می‌بینیم در نخستین محور از محورهای هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب به مقوله علم، پژوهش و فناوری پرداخته شده است.

حکیمی افزود: در همین راستا کمیته دانشگاهیان کنگره ملی شهدای استان یکی از کارگروه‌های تخصصی خود را کارگروه پژوهشی در نظر گرفت و مسئولیت پیگیری این کار به مرکز پژوهش های راهبردی شهید الله دادی بسیج واگذار شد. لذا طی جلسات متعدد با حضور اساتیدی از رشته‌های مختلف دانشگاه‌های استان موضوعات پژوهشی استخراج شد و پس از ارزیابی نهایی چهل موضوع جهت حمایت مصوب شد. 

وی بیان کرد: در این موضوعات، پژوهش‌های کاربردی متعددی با محوریت استان یزد مرتبط با رشته‌های مختلف به ویژه رشته‌های مدیریت، اقتصاد، هنر، ادبیات فارسی، ادبیات عرب، ادبیات انگلیسی، بعضی رشته‌های مهندسی مثل مهندسی عمران و صنایع، گردشگری، تربیت بدنی، روانشناسی، جامعه شناسی و علوم سیاسی وجود دارد.

مدیر مرکز پژوهش‌های راهبردی شهید الله‌دادی یزد تاکید کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل  که پیشنهاد آن ها در یکی از این موضوعات در دانشگاه محل تحصیل مصوب شود می‌توانند از این حمایت برخوردار شوند.

حکیمی گفت: برای برخورداری از این حمایت‌ها دانشجویان در صفحه اینترنتی که برای این منظور طراحی شده ثبت‌نام کرده و پس از تایید کارگروه پژوهشی مربوط مبلغ قابل پرداخت است.

وی اظهار کرد: سقف مبلغ حمایتی در نظر گرفته شده برای پروژه کارشناسی ارشد 20 میلیون ریال و برای دکتری 50 میلیون ریال است.

استاد بسیجی و عضو هیات علمی دانشگاه یزد  همچنین بیان کرد: این فرصت که به برکت دومین کنگره ملی شهدای استان ایجاد شده ظرفیت مناسبی برای دانشجویان و اساتید استان است که با پژوهش‌های ارزشمند خود سهمی در استخراج گوهرهای گرانبها از گنجینه دفاع مقدس داشته و استان، کشور و انقلاب عزیزمان را از این طریق بهره‌مند سازند.

انتهای پیام/

منبع : روابط عمومی بسیج اساتید استان یزد

ارسال نظرات