استاندار ایلام :

بروکراسی اداری نباید مانع سرمایه گذاری در ایلام شود

استاندار ایلام گفت: بروکراسی اداری نباید مانع سرمایه گذاری در استان شود و صدور مجوزها و هماهنگی های لازم با سرمایه گذاران باید در سریع ترین زمان ممکن شد.
کد خبر: ۹۳۱۴۹۵۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از  روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه دوشنبه در نشست بررسی طرح سرمایه گذاری تولید سفال و آجر در استان ضمن اینکه خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی با سرمایه گذاران شد بر اهلیت سرمایه گذار تاکید کرد.

وی افزود: سرمایه گذار واقعی باید بین ۵۰ تا ۶۰ درصد سرمایه مورد نیاز برای پروژه را در اختیار داشته باشد و ما نیز از طریق بانک ها باقی مانده سرمایه گذاری را به صورت تسهیلات در اختیار او قرار دهیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: اهلیت سرمایه‌گذار روند اجرای طرح ها را کوتاه تر می کند و چنانچه سرمایه گذار بتواند ۶۰ درصد سرمایه را با خود داشته باشد، اعطای تسهیلات روان تر اجرایی خواهد شد.

سلیمانی دشتکی یکی از موانع مهم بر سر راه سرمایه‌گذاری را بروکراسی اداری عنوان کرد و گفت: هماهنگی های اولیه برای اجرای این پروژه از مهر ماه امسال آغاز شده و تاکنون بیش از چهار ماه این روند ادامه دارد و هنوز حجم بالایی از مجوزها و هماهنگی ها صورت نگرفته و این زمان تلف شده سم مهلکی در چرخه معیوب بروکراسی اداری تولید می کند.

وی یادآور شد: تلاش های بسیاری برای شکستن سد بروکراسی در استان انجام شده و تا حدود زیادی این مسئله رفع شده است.

استاندار ایلام به یکی دیگر از مشکلات بر سر راه سرمایه گذاری اشاره و اضافه کرد: معارضان زمین مانع دیگری بر سر راه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته است که در این زمینه مردم باید تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

سلیمانی دشتکی از تلاش برای افزایش سقف و ردیف و خط اعتباری بیشتر بانک ها برای پوشش تسهیلات سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک رییس کل بانک مرکزی به همراه مدیران عامل بانک های ملی، صادرات، صنعت و معدن و بانک کشاورزی به استان سفر می کنند تا بتوانیم ظرفیت اعطای تسهیلات به پروژه ها را با درصد فیزیکی کمتر نیز پوشش دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار