حسین قاسمی

ادای دین به آراللو

کد خبر: ۹۳۱۴۲۵۶
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، خانم مهناز رحیمی در روستای آراللوی اردبیل با ابتکاری جالب، با استفاده از بسـته بندی سـبزیجات، برای تعداد زیادی از زنان روستا اشتغالزایی کرده است.

خانم رحیمی که مسئول پایگاه بسیج روستایی آراللو بوده پس از مراجعات مکرر خانمهای روسـتا برای رفع مشکلاتشـان به پایگاه، به این فکر میرسد که با تشکیل یک صندوق قرض الحسنه، کاری کند کارستان. او که سـال ها در روسـتاهای اردبیل معلمی کرده می گوید: در این سـال ها با مشکلات این روستاها از نزدیک آشنا شدم و برای رفع مشکلات مردم، دنبال راه حلـی بـودم. نهایتا به فکرم رسـید که صندوق قرض الحسـنه جوادالائمه علیه السلام را راه اندازی کنم.

در ابتدا کار سختی بود که یک زن بتواند بانی راه اندازی صندوق قرض الحسـنه شـود، اما با پیگیری های زیاد توانستم این مهم را انجام دهم. با راه اندازی صندوق قرض الحسنه، هر ماه 10 هزار تومان حـق عضویـت از اعضـا دریافت می کنیـم و پس از جمع آوری مبالغ، جلسـه می گذاریم که این پول را صرف کدام کار خیر کنیم.

خانـم رحیمـی دربـاره طرح هـای اشـتغالزایی کـه در این سـال ها به برکت صندوق انجام شـده هم می گوید که ابتدا یک کارگاه بسـته بندی سبزیجات راه اندازی کردیم که اکنون 8 نفر در آن مشغول به کار شده اند. روال کار هم اینگونه اسـت که خانم رحیمی هر روز با خودروی شـخصی به بازار میوه و تره بار اردبیل می رود، مقادیر مورد نیاز سبزی خریداری می کند و به محل کارگاه در روستای آراللو می برد و با همکاری تعدادی از زنان روستا، این سـبزیجات، پاک و فرآوری و بسـته بندی می شـود.

سـپس سـبزیجات بسته بندی شده بین مغازه ها و فروشگاه های اردبیل تقسیم می شود. زنان روسـتایی شـاغل در این کارگاه بسـته بندی سـبزیجات، از شـغل خود بسیار راضی هستند و درآمد مناسبی هم دارند. امـا خانـم رحیمی علاوه بر کارگاه سـبزیجات، در ماه هـای اخیر یک کارگاه تولید رشته آش و پلویی با اشتغالزایی 5 نفر، یک کارگاه خیاطی با اشتغالزایی 5 نفر و یک کارگاه قالی بافی با اشتغالزایی 12 نفر هم ایجاد کرده است که در تمام آنها زنان روستایی مشغول به کار شده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار