خبرهای داغ:

فلسفه و تببین قیام حضرت زهرا(س)

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: برای دستیابی به فلسفه و درک درست قیام حضرت زهرا(س) در گام نخست باید فضای حاکم بر شهر مدینه را بشناسیم.
کد خبر: ۹۳۱۳۸۵۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) مراسم شهادت بی بی دو عالم در سالن امام راحل با حضور کارکنان، پایوران و سربازان سپاه شهرستان سرخه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی در میان کارکنان و پایوران سپاه ناحیه شهرستان در خصوص فلسفه و تببین قیام حضرت زهرا(س) اظهار کرد: برای دستیابی به تبین درست قیام حضرت زهرا(س) باید فضای حاکم بر مردم آن دوران را تشریح کرد. بنیان گذار شهر مدینه رسول خدا(ص) بود و مردم این شهر مومن و با ایمان بودند. هفتاد روز بعد از رحلت رسول خدا این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه راوی اهل سنت در متون خود نقل کرده است بعد از رحلت پیامبر (ص) زمانی که از کوچه ها گذر می کردند صدای راوی قرآن شنیده می شد، گفت: مردم مدینه اهل نماز شب، جنگ، جبهه و جهاد بودند و بسیاری از آن ها جانباز این راه شدند. چه اتفاقی افتاد که در این فضای شهر همه ساکت بودند و کسی چیزی نمی گفت؟ پیامبر خدا(ص) در حجه الوداع شرکت کردند و حضرت علی(ع) را بعنوان جانشین خود برگزیدند و همه مردم مدینه شاهد و ناظر واقعه غدیرخم بودند، مساله غدیرخم را مطرح کردند این جا این سوال مطرح می شود که چگونه همه مردم ساکت و خاموش هستند و این انحراف بزرگ رخ می دهد؟

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه افزود: امیرالمومنین علی (ع) این فضای سیاسی و خفقان آور را اینگونه تشریح می کنند و می فرمایند، ردای خلافت را جمع کرده و از آن کناره گیری کردم؛ در این اندیشه بودم که آیا با دست خالی برای گرفتن حق به پا خیزم و یا به پا نخیزم. فضای خفقان آور آن روز محیطی بود که ایران را فرسوده، جوانان را پیر، مردان با ایمان را تا قیامت و ملاقات با پروردگار اندوهگین خواهد کرد.

ابوالقاسمی اضافه کرد: در حکمت 347 در خصوص امربه معروف و نهی از منکر آمده است، در مقابل معروفی که ترک و منکری که به آن عمل می شود؛ جامعه اسلامی به چهار دسته تقسیم می شود. عده ای قلباً نسبت به منکر نفرت دارند، با زبان تذکر می دهند و اگز تکلیف شود با دست و پا وارد میدان می شوند، این ها شریف ترین امت هستند. عده ای قلباً از منکرات تنفر دارند و با زبان هم تذکر می دهند، اما اگر تکلیف باشد به میدان عمل نمی آیند. گروه سوم فقط قلباً از منکرات متنفرند، نه زبان تذکر دارند و نه لیاقت که اگر در میدان عمل اقدام شد؛ عملی را انجام دهند. دسته چهارم کسانی هستند که کارشان به جایی رسیده است که ظاهر دینی دارند و در جامعه قلباً از منکرات نفرت ندارند.

وی  امیرالمومنین در ادامه بیان داشت: این خطبه می فرمایند، بالاترین این ها سخن حق است؛ سخن حقی که در مقابل حاکم جائر باشد. همه تلاش ها و قیام حضرت زهرا(س) این بود که مهار جامعه اسلام بدست صالحان باشد. پنهان ترین بدعتی که در دین و جانشینی پیامبر(ص) اتفاق افتاد؛ این بود که به اسم رسول خدا و به اسم قرآن همه چیز جا به جا شد و مهارت جامعه را بدست نااهلان سپردند.   

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار