خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین:

بنای نظام، برخورد با فساد است

حجت الاسلام قدرتی گفت: بنای نظام برخورد با فساد است. مبارزه با فساد مشکل است اما وقتی ما با دنیای غرب بعنوان استکبار جهانی در مقابله هستیم، قطعا می‌توانیم فساد و جرائم را در داخل کشور از بین ببریم.
کد خبر: ۹۳۱۳۳۸۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست تبیین اهمیت افشاگری (سوت زنی) در سند تحول قوه قضائیه (ویژه رسانه و سمن ها) که با حضور رئیس کل دادگستری استان در سالن سردار شهید سلیمانی دادگستری برگزار شد بیان کرد: انقلاب اسلامی با ظرفیت مردمی به پیروزی رسید و قطعا در تمام عرصه‌ها استفاده از ظرفیت مردمی راه‌گشا بوده است.


وی گفت: با توجه به اینکه در بیشتر عرصه‌ها از ظرفیت مردمی استفاده شده، اما در بحث جرائم و آسیب‌های اجتماعی کمتر از ظرفیت مردمی بهره گیری شده است و در این مسیر با وجود اینکه از نهاد‌های اجتماعی استفاده شده، اما ظرفیت مردمی نادیده گرفته شده است.


حجت الاسلام قدرتی اظهار کرد: شاید در کل دنیا با تمام جرائم اجتماعی یکی از سالمترین جوامع هستیم و در این مسیر بدنه روحانیت که فی سبیل الله در تمام عرصه‌ها حضور داشتند و این در حالی است که قشر روحانیت کمترین هزینه و بیشترین سودآوری را برای نظام دارد.


رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: رسالت روحانیت پیش از انقلاب و پس از انقلاب بسیار پررنگ بوده و بر همین مبنا مردم به این قشر اعتماد کردند. همت و اخلاص و خستگی ناپذیری این قشر موجب شده تا بسیاری از مشکلات رفع شود. از جمله اقدامات این قشر موجب شده تا میزان طلاق در محلات آسیب پذیر کاهش یابد که اقدامی مهم در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.


وی با اشاره به ایجاد تفاهم نامه بین دستگاه قضا و سازمان تبلیغات اسلامی افزود: این تفاهم نامه که از قبل ایجاد شده باید مورد پیگیری قرار گیرد و لذا تفاهم نامه با حضور نمایندگان سمن ها، نماینده دستگاه قضا و تبلیغات اسلامی باید مورد بررسی قرار گیرد.
 

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: در کل کشور تا پیش از شیوع کرونا، استان قزوین جزو استان‌های برتر در بحث ارتباط مردمی به صورت حضوری در مساجد بود، اما امسال این امر به دلیل شرایط کرونایی اجرا نشد. با تدبیر دستگاه قضا، سند تایید مقام معظم رهبری، راهکار‌های اقدامات قضایی بیان شده و استفاده از ظرفیت مردمی به عنوان اصلی اساسی است که نیاز است در این مسیر گام‌های جدی تری برداشته شود.


وی با اشاره به اجرای طرح صلح و سازش در ادارات استان افزود: در هفتاد اداره و صنف این طرح فعال شده است و یکی از فضا‌های مورد نظر که تا دو هفته آینده ایجاد می‌شود سازمان تبلیغات است. قزوین استانی با ظرفیت بالا در ارایه خدمات است و هم افزایی موجب رفع مشکلات در سطح وسیع شده و قطعا می‌توان این روند را ادامه داد.


مقام ارشد قضایی استان اظهار کرد: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی همان امر به معروف و نهی از منکر است. در بحث هفت سنگان و نیاوران منتظر نظر قانون هستیم. امروز دستگاه قضا علمدار مبارزه با فساد است. هر رأیی که قانون در خصوص زمین‌های استان صادر کرد باید اجرا کنیم و این اقدام در راستای سوت زنی و افشاگری رسانه‌های استان انجام شده و صدای رسانه‌ها شنیده شده و مناسب است که حقایق را مستند و مستدل پیگیری نماییم و تایید دستگاه قضا مورد تایید ما و قابل اجرا می‌باشد.
 

حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: بنای نظام برخورد با فساد است. مبارزه با فساد مشکل است، اما وقتی ما با دنیای غرب بعنوان استکبار جهانی در مقابله هستیم، قطعا با اقدامات و موج جدید مبارزه با فساد که از سوی دستگاه قضا به ریاست آیت اله رییسی ایجاد شده می‌توانیم فساد و جرائم را در داخل کشور از بین ببریم.


۱۰۱۰/گ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار