خبرهای داغ:
سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان قزوین:

ظرفیت پذیرش ۱۵۰۰ دانشجو سال آینده در دانشگاه فرهنگیان

مشهدی در مراسم افتتاحیه بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: چشم انداز صد ساله کشور را می‌توان در چهره دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دید.
کد خبر: ۹۳۱۱۶۸۸
|
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در مراسم آیین افتتاحیه بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، حمیدرضا مشهدی سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان قزوین بیان کرد: ما جامعه سنتی را پشت سر گذاشته‌ایم و در حال رشد و تکامل در جامعه صنعتی هستم.

 

وی گفت: جامعه صنعتی را می‌توان جامعه اطلاعاتی نامید که در جامعه اطلاعاتی، قدرت جوامع به علمی که تولید می‌کنند باز می‌گردد.

 

سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان قزوین اظهار کرد: مسئولیت تربیت معلمان به عهده دانشگاه فرهنگیان است، در همین راستا است که مهد تولید علم، مدرسه و دانشگاه می‌باشد.

 

مشهدی عنوان کرد: معلمانی که در سال ۱۴۰۰ از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می‌شوند حدود ۳۵ سال به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند، دانش آموختگان آنان که آینده جامعه ما را می‌سازند تا سال ۱۵۰۰ در جامعه فعالیت دارند و متاثر از افکار معلمانشان هر آنچه که آموخته‌اند را در بطن جامعه انتقال می‌دهند.

 

سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان قزوین با اشاره به این موضوع که ۴۷ درصد نمایندگان مجلس بعد از انقلاب فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان بودند گفت: به طور میانگین ۵۰ درصد سیاست گذاران آینده کشور از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هستند.

 

مشهدی با اشاره به جنگ تحمیلی گفت: با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از سربازی معاف بودند ما در زمان جنگ از حدود ۴ هزار شهید جنگ تحمیلی، ۱۵۰۰ شهید دانشجوی فرهنگی داشتیم و این بیانگر حضور پررنگ افراد فرهیخته و متعهد در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور می‌باشد.

 

وی افزود: حضور افتخاری مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان حاکی از اهمیت ویژه‌ای است که ایشان برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قائل می‌باشند.

 

سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: اگر مدرسه ساخته شود اما معلمی برای آن تربیت داده نشود چه فایده‌ای دارد؟ همانطور که ساخت مدرسه مهم است، دانشگاه فرهنگیان نیز نیاز به ساخت و ساز و نوسازی ساختمان دارد زیرا قدمت بناهای آن حدود ۶۰ سال می‌باشد.

 

مشهدی در ادامه به موضوع پذیرش دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان مهر سال آینده با کمک و حمایت خیرین عزیز، میزبان ۱۵۰۰ دانش آموخته جدید و ایجاد ۱۵۰۰ شغل برای ۱۵۰۰ خانواده خواهد بود.

 

ب/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار