سعید زعفری هشجین

دانشگاه کربلا با همان شور و حرارت اولیه، دانشجوی مجاهد و شاهد می‌پذیرد

مسئول کنگره بزرگداشت شهدای استان اردبیل گفت: دانشگاه کربلا با همان شور و حرارت اولیه، دانشجوی مجاهد و شاهد می پذیرد.
کد خبر: ۹۳۱۱۵۲۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰

دانشگاه کربلا با همان شور و حرارت اولیه، دانشجوی مجاهد و شاهد می‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سردار پاسدار غلام‌عسگر کریمیان در مراسم افتتاح یادمان شهدای روستای نیارق در اردبیل اظهار داشت: دانشگاه کربلا با همان شور و حرارت اولیه، دانشجوی مجاهد و شاهد می‌پذیرد و همچنین مکتب حاج قاسم هم که برگرفته از  مکتب ناب عاشورا است نیز دانشجو می‌پذیرد و تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه  دفاع مقدس به ملت ایران اسلامی شرف و عزت بخشیده و کیان و مرزهای ایمان و عقیده را حفظ و صیانت کرده است، افزود: درس‌های مکتب عاشورا و شهیدانی همچون حاج قاسم دروس ولایت مداری، دشمن شناسی و بصیرت و جوانمردی در اوج قدرت است.

 مسئول کنگره بزرگداشت شهدای استان اردبیل شهدا را در اوج سعادت و نعمت معرفی کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از چند جهت در میان سایر شهدای گرانقدر برجسته است و از امتیازات ویژه برخوردار است که اولین آنها دریافت نشان ذوالفقار از دست ولی محترم فقیه و رهبری معظم انقلاب است، درجه و امتیاز دوم شهید سلیمانی شهادت اوست که مجاهدانه‌ترین و عارفانه‌ترین شهادت‌ها بود و ویژگی سوم اینکه بعد از شهادت حاج قاسم؛ مقام معظم رهبری  شهید حاج قاسم سلیمانی را یک مکتب معرفی کردند.

کریمیان با اشاره به اینکه باید منتظر رویش حاج قاسم‌ها در جامعه باشیم، افزود: محبت سردار سلیمانی محدود به سرزمین ایران نیست، بلکه در جای‌جای جهان محبت این سردار وجود دارد که بعد از شهادت سردار دل‌ها، ملت‌های مظلوم جهان اشک ماتم ریختند و نشان دادند که سلیمانی محدود به ایران نیست.

در سالگرد قیام خونین، مردم روستای نیارق استان اردبیل در هجدهم دی سال 1357 علیه رژیم پهلوی 5 شهید  تقدیم کردند.

یادمان شهدای این روستا به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان و توسط آیت‌الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مداحی و شعرخوانی و تجلیل از «ساحل شاهی زارع» طراح و مجری یادمان شهدای روستای نیارق از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار