خبرهای داغ:

انسجام بسیج در طرح شهید سلیمانی مشهود است

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح شهید سلیمانی گفت: انسجام بسیج در طرح حمایتی شهید سلیمانی مشهود است.
کد خبر: ۹۳۱۱۳۲۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
انسجام بسیج در طرح شهید سلیمانی مشهود استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی ابرازه در جریان سفر به شهرستان شاهرود ضمن برگزاری جلسه‌ای با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شاهرود از نقاهتگاه و قرارگاه حافظان سلامت محله این شهرستان بازدید و از تلاش‌های انجام‌شده قدردانی کرد.
وی با تأکید بر اینکه با همه این تلاش‌ها از شهرستان شاهرود انتظار بیشتری وجود دارد، گفت: با اینکه ایجاد ارتباط پژوهش و سیاست‌گذاری برنامه‌ها سخت است؛ اما در این شهرستان این رابطه کاملاً برقرار شد.
نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح شهید سلیمانی ادامه داد: ایجاد پیوند بین پژوهش و بهداشت نیز کار سختی است که در شهرستان شاهرود انجام شد.
ابرازه با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی، به تیم مراقبت باید توجه ویژه شود و حفظ انسجام بسیج و دانشگاه مهم است، گفت: انسجام بسیج در این طرح حمایتی مشهود است و باید به مراقبت در کنار شناسایی بیماران تلاش شود.
وی با تأکید بر اینکه در طرح شهید سلیمانی سازماندهی تیم‌ها مهم‌تر از کنترل بیماری است، افزود: در بخش وزارتخانه و ستاد کل نیرو‌های مسلح با اجرای این طرح تلاش شده تا مدلی پیاده‌سازی شود که مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد بیشتر شود تا برای هر بحرانی کمک کنند و پای‌کار باشند.
نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح شهید سلیمانی با تأکید بر شناسایی نیرو‌های مردمی در این طرح و ثبت و ضبط این افراد گفت: باید مشخص شود که چه کسانی و گروه‌هایی در این طرح پای‌کار بودند و خیران باید موردتوجه قرار گیرند و اسامی ثبت و سازماندهی شود.
ابرازه بر اهمیت سرفصل‌های اجتماعی کرونا تأکید کرد و افزود: سرفصل‌های اجتماعی باید در مقابله با کرونا موردتوجه و دقت ویژه قرار گیرد تا با همراهی مردم این ویروس مهار و کنترل شود.
کنترل کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نیز در این بازدید‌ها با تأکید بر انجام کار گروهی و هماهنگ و آغاز زودهنگام طرح شهید سلیمانی در این شهرستان گفت: در این طرح، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی انسجام، نظام‌مندی و ساختار سازمانی را به‌خوبی حفظ کردند و همه در یک ساختار واحد با فرهنگ بسیجی در حال خدمت به مردم هستند.
رضا چمن با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی مشکلات را احصا کردیم، افزود: مراقبت در منزل و جداسازی بیماران و حتی خرید افراد مبتلا به کرونا با حضور تیم‌های بسیج و دانشگاه انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه مراقبت و درمان افراد در نقاهتگاه شاهرود نیز انجام می‌شود، اظهار کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی بیماری کرونا کنترل شده است و با جدیت اجرای این طرح را دنبال می‌کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود به ایجاد بخش آموزش حین ترخیص ویژه کرونا در بیمارستان تأکید کرد و گفت: این بخش در راستای توجیه فرد مبتلا و خانواده آن‌ها برای مراقبت ایجاد و وسایل حفاظت فردی هم به فرد مبتلا تحویل می‌شود.
چمن مشارکت مردم که داوطلبانه و آگاهانه باشد را سخت عنوان کرد و افزود: بسیج و سپاه در این امر کمک بسیاری کرده و مردم نیز همکاری کردند.
وی با اشاره به نقش بسیج جامعه پزشکی در این امر اظهار کرد: باید به‌عنوان یک محور به بسیج جامعه پزشکی توجه کرد و سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت گیرد و در بخش سلامت و تخصصی با نگاه ویژه حرکت کرد و تقویت بسیج جامعه پزشکی برای شرایط بحرانی موردتوجه قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود فصل اشتراک دانشگاه علوم پزشکی و سپاه را بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد و گفت: بسیج جامعه پزشکی شاهرود از بهترین‌ها در کشور است و باید حمایت لازم از این کانون صورت گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار