خبرهای داغ:

مقام چهارم استان در جمع آوری نذورات ستاد بازسازی عتبات عالیات

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: استان سمنان مقام چهارم را در جمع آوری نذورات ستاد بازسازی عتبات عالیات در سطح کشور کسب کرده است.
کد خبر: ۹۳۱۰۹۲۶
|
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در آئین انعقاد تفاهمنامه فی مابین نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: توفیق خدمت در مجموعه عتبات عالیات بسیار ارزشمند است.

وی افزود: استان سمنان باوجود جمعیت پایینی و کم برخوردا بودن نسبت به استان های دیگر ، رتبه چهارم نذورات افتخاری در استان های کشور را کسب کرده است که بسیار ارزشمند است.

او ادامه داد: اصل مردمی بودن باید در عتبات عالیات حفظ شود و ساز و کار اداری  و سازمانی پیدا نکند زیرا این یک خسارت بزرگ است و مردم باید عتبات را از خودشان بدانند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: باید مواکب ساماندهی شوند و رئیس مواکب شناسنامه دار باشند و زیر مجموعه این افراد مشخص باشد و تمامی مواکب باید دارای روحانی همراه با این مواکب باشد زیرا حضور این روحانیون باعث برکت و مصونیت می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: وظیفه مسئولین فرهنگی و روحانیون مواکب این است که افراد را به این محافل جذب کنند زیرا مواکب ظرفیت بسیار مناسبی برای انسان سازی است.

جبار دوست محمدی رئیس سازمان عتبات عالیات استان سمنان در این جلسه گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکنون خدمات بسیار زیادی را در کشور های سوریه و عراق و ... داشته است.

وی افزود: مردم استان همواره کمک های خوبی داشته اند و سال قبل حدود 1 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک های مردم به این ستاد انجام شد.

او ادامه داد: باتوجه به شیوع کرونا در سالجاری استان رتبه چهارم در جمع آوری نذورات را در کشور دارد و 60 درصد از تعهد استان برای جمع آوری استان محقق شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص تفاهمنامه همکاری حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان و ستاد بازسازی عتبات عالیات مقرر شد در حوزه های مختلف تفاهمنامه امضا شود و همکاری صورت گیرد.

 

حجت الاسلام خرمیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان در این جلسه گفت: موکب داران باید معتقد به موضوع ولایت باید و روش های موکب داری را به خوبی بلد باشند.

وی افزود: امروز ارتباط با مواکب استان بسیار زیاد شده و دغدغه این افراد شنیده می شود و برای حل آنها تلاش می شود.

گفتنی است این تفاهم نامه در راستای تفاهم نامه کشوری به صورت استانی به امضاء رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار