خبرهای داغ:
معاون سازمان اوقاف کشور در قزوین:

بیش از یک میلیون بسته معیشتی در کشور توزیع شد/شناسایی ۸۰۰ نیت در موقوفات

حجت الاسلام الاسلام نوری گفت: تاکنون در راستای حمایت از نیازمندان بالغ بر ۱ میلیون و ۲۸۰ بسته ارزاق معیشتی در سطح کشور توزیع شده و تا پایان مرحله دهم به حدود ۲ میلیون بسته معیشتی خواهد رسید.
کد خبر: ۹۳۱۰۷۴۱
|
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

بیش از یک میلیون بسته معیشتی در کشور توزیع شد/شناسایی ۸۰۰ نیت در موقوفات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه استانی کمیته برنامه ریزی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با حضور حجت الاسلام ناصرالدین نوری زاده معاون امور استان ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و حجت الاسلام شوذب شیری مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات و مدیرکل حراست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد.

 

حجت الاسلام نوری زاده در این جلسه ضمن بیان وظیفه کارکنان اوقاف بیان کرد: وظیفه همه ما توسعه و تعمیم فرهنگ وقف در همه سطوح جامعه است و امروز افتخار مجموعه اوقاف و همه ما به داشتن روحیه جهادی است. 

 

وی ادامه داد: باید در همه فعالیت ها طبق فرمایش مقام معظم رهبری با نگاه نقادانه حرکت مبتنی بر علم، درایت، دشمن شناسی وحدت عمل نمود.

 

حجت الاسلام نوری زاده در ادامه با اشاره به تشریح حکومت ‌دینی اظهار کرد: حکومت دینی باید با دین شکل بگیرد و نهادی مانند اوقاف که در حوزه عملیات فرهنگ دینی فعالیت می کنند هم می‌تواند موجب رشد و نمو دین و هم موجب نزول آن شود.

 بیش از یک میلیون بسته معیشتی در کشور توزیع شد/شناسایی ۸۰۰ نیت در موقوفات

معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف ادامه داد: رسالت اوقاف یک رسالت بزرگ و عمیق است به عنوان مثال بالغ بر ۸۰۰ نیت در موقوفات شناسایی شده است و این ظرفیت، ظرفیت بی بدیلی است. یعنی برای هر فعالیتی، یک نیت داریم.

 

وی ادامه داد: اوقاف یک نهاد اقتصادی است که ریشه در باورهای دینی دارد و علاوه بر نهاد اقتصادی یک نهاد امنیتی پژوهشی، دانشی و اجتماعی می باشد. اوقاف یک ظرفیت بی بدلیل است برای حکومت دینی و وقف یکی از روش های نیکو و پسندیده ای است که از دیرباز در تاریخ بشر وجود داشته و همین وقف است که اسلام مسیر آن را روشن کرد و به آن جهت و سمت سو داد.

 

حجت الاسلام نوری زاده ادامه داد: فرهنگ و تاریخ ما وامدار خیراندیشی واقفین است که جهان را نیکو و خوب می خواستند و بر حسب آن اقدام به حسب مال خود نمودند. وی همچنین اجرای امینانه موقافات را در گرو توجه به ظرفیت های استان دانست و گفت: توجه به ظرفیت استان، توجه به پژوهشگران، نخبگان و علما و‌ مسوولین برای اجرای امینانه نیت واقفین لازم است و در همین راستاو در راستای تعامل با دستگاه ها باید ظرفیت ها دوجانبه مدنظر قرار بگیرد.

 

وی بزرگ‌ترین سرمایه اوقاف را اعتماد ملی دانست و اظهار کرد: بزرگ‌ترین سرمایه ما اعتماد ملی است و باید مراقب باشیم این اعتماد عمومی با عملکرد ما زیر سوال نرود.

 

حجت الاسلام نوری زاده توجه به نیاز روز جامعه را در نیت واقفین تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: امروز باید با توجه به نیازهای جدید واقفین، سمت و جهت وقف خود را به این سمت و برطرف نمودن آن ببرند. وی در پایان در خصوص ورود سازمان اوقاف و امورخیریه در تهیه بسته های معیشتی اظهار کرد: تاکنون در راستای حمایت از نیازمندان بالغ بر ۱ میلیون ۲۸۰ بسته ارزاق معیشتی در سطح کشور توزیع شده و تا پایان مرحله دهم به حدود ۲ میلیون بسته معیشتی خواهد رسید.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار