خبرهای داغ:
مسئول فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی استان قزوین:

کتاب نقش دانشگاهیان استان قزوین در دفاع مقدس نگارش می‌شود

سلگی گفت: نگارش کتاب دانشجویان استان قزوین که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته اند آغاز شده است و در حال جمع آوری مصاحبه‌ها از رزمندگان دانشجو و دانشگاهیان و همرزمان شهدای دانشجو هستیم.
کد خبر: ۹۳۱۰۲۹۳
|
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

مسعود سلگی مسئول فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: دانشگاه و دانشجویان نقش مهمی را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند به طوری که بسیاری از فرماندهان جنگ تحمیلی را دانشجویان تشکیل می‌دادند.

 

وی افزود: نگارش کتاب دانشجویان استان قزوین که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته‌اند آغاز شده است و در مرحله جمع آوری مصاحبه‌ها از رزمندگان دانشجو و دانشگاهیان و همرزمان شهدای دانشجو می‌باشد و امیدواریم بتوان آن را تا یک سال آینده، رونمایی کرد.

 

وی افزود: دفاع مقدس فصلی ارزشمند در تاریخ انقلاب اسلامی است که جنبه‌های معنوی و اجرایی آن باید بیشتر شناسانده شود.

 

مسئول فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی استان قزوین در ادامه گفت: باتوجه به اینکه دوران دفاع مقدس از حساسترین و پرافتخارترین ادوار تاریخ کشورمان بشمار می‌رود، مطالب این کتاب از جهت آشنایی نسل جدید با ایثارگری‌ها و فداکاری‌های مردم قهرمان ایران در جبهه حق علیه باطل، همچنین تاریخ شفاهی دفاع مقدس مفید و خواندنی است.

 

سلگی افزود: معاونت فرهنگ سازی بسیج دانشجویی استان قزوین دراین راستا از تمامی بسیجیان، رزمندگان و ایثارگران استان دعوت می‌نماید با مراجعه به رده‌های مقاومت بسیج دانشجویی و همچنین این معاونت و در اختیار گذاشتن اسناد و آثار شهدا و رزمندگان دانشجو و دانشگاهی، جهت اسکن و ساماندهی آن ما را یاری نمایند.

 

آثارشامل: عکس، فیلم، فایل صوتی، نامه، خاطرات و وصیتنامه و دست‌نوشته‌ها می‌باشد که تصاویر می‌تواند شامل اعزام، تصاویر مناطق عملیاتی، پشتیبانی جنگ و غیره مربوط به دفاع مقدس و تشییع جنازه مطهر شهدا و بازگشت آزادگان باشد.

 

9001/ت
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار