اختصاص اعتبار جدید به سد «تاج امیر»

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از افزایش و اختصاص اعتبار جدید به پروژه سد «تاج امیر» خبر داد
کد خبر: ۹۳۱۰۱۲۸
|
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،داریوش حسن‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه احداث سدها با هدف نگهداری و ذخیره آب‌های سطحی برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی بوده و نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ها دارند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ سد در سطح استان لرستان در دست مطالعه است که از این تعداد ۷ سد در حال اجرا و ۶ سد در وضعیت بهره‌برداری قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت راه اندازی سد تاج امیر خبر داد و افزود: این سد به دلیل وجود برخی مشکلات مدت‌ها راکد مانده بود که با پیگیری انجام شده هم‌اکنون منابع مالی خوبی به این پروژه اختصاص داده شده است و ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر فراهم می‌شود.

حسن نژاد اظهار داشت: اعتبار ابلاغی این پروژه در سال ۹۹ از ۵ میلیارد تومان به حدود ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته و هم‌اکنون از محل اعتبارات جهش تولید ۲۰ میلیارد تومان و از تهاتر بدهی مالیاتی ۱۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است و در صورت تأمین اعتبار در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: برای تنوع بخشی به تأمین منابع مالی جهت تکمیل سدهای آبسرده و شهید بروجردی و مخملکوه، استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ به منظور جذب سرمایه گذار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطر نشان کرد: با جذب به موقع اعتبارات، روند تکمیل و پیشرفت سدسازی در استان با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار