خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

عملکرد به موقع و جهادی راهی برای حل مشکلات

محمدبیگی گفت: با تکیه بر مکتب سلیمانی باید برای عملکرد به موقع در عرصه‌های مختلف برنامه ریزی کنیم و در بودجه ملی، اقتصاد مقاومتی و سایر موارد بصیرت حاج قاسم را در نظر داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۰۹۵۳۵
|
۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

فاطمه محمد بیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، درباره مکتب سلیمانی گفت: در مکتب شهید سلیمانی اصولی وجود دارد که می‌توان با آن الگوهایی برای جامعه ترسیم کرد؛ اصل اول ولایت پذیری مطلق و گوش به فرمان رهبری بودن است؛ سردار سلیمانی هر آنچه از منویات رهبری به ایشان می‌رسید را بدون فوت وقت اطاعت کرده و برای به اجرا درآوردن آن برنامه ریزی و تلاش داشتند.

 

وی ادامه داد: اخلاص دومین اصل در مکتب سلیمانی است؛ سردار سلیمانی در تمامی شئون زندگی، رفتار و منش با اینکه فرمانده سپاه قدس و ژنرال بین المللی بود متواضع و خاضع بوده و بلافاصله پس از شهادتشان خون میلیون‌ها انسان به جوش آمد و برایشان مراسم بدرقه جهانی شکل گرفت.

 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایثار اصل سوم مکتب سلیمانی است عنوان کرد: ایثار گری در سردار سلیمانی نه تنها برای نظام اسلامی بلکه برای برقراری انسانیت و ارزش‌های انسانی برای سایر مناطق جهان نیز بود و در همین راستا در سوریه، عراق، لبنان و جنگ ۳۳ روزه حضور داشتند؛ درواقع شیعه و سنی یا مسیحی بودن برایشان مهم نبود و به تمام اقشار کمک و خدمت رسانی می‌کردند.

 

وی افزود: تواضع، اصل چهارم مکتب سلیمانی است؛ ایشان برای مناطق محروم اهمیت قائل بود و تواضعشان به حدی بود که خود را یک سرباز نامید و حتی اجازه نداد بر سنگ قبرش نیز چیزی به غیر از سرباز درج شود؛ این تواضع در برابر مردم، مستضعفان و مناطق محروم ایشان را در دل‌ها بزرگ کرد.

 

این مسئول بیان کرد: خدای متعال به هر کسی که بخواهد عزت می‌دهد و تواضع سردار ایشان را در عرش بالا برده و به ایشان عزت و اقتدار داد؛ در سنت الهی افرادی بزرگ می‌شوند که در اعمال و رفتار توحیدی عمل می‌کنند.

 

رویش جدید مکتب شهادت و مقاومت در پس شهادت سردار سلیمانی


وی ادامه داد: ایمان، تقوا و دلدادگی اصل پنجم مکتب سلیمانی است، ایمان سردار سلیمانی به اندازه‌ای قوی بود که بزرگترین تهدید دشمن ایشان را از مواضعش منحرف نمی‌کرد و با اینکه از هدف دشمن و نقشه‌های ترور آگاه بود، هیچ گاه نترسید و از مواضعش در برابر خونخواران داعشی کوتاه نیامد.

 

محمد بیگی ابراز کرد: دلدادگی این شهید بزگوار به مکتب امام حسین(ع) به اندازه‌ای بزرگ بود که خود صاحب مکتب شد و چهل سال پس از انقلاب اسلامی از دل مکتب امام خمینی(ره)، مکتب شهادت و مقاومت در دنیا رویشی جدید کرد و در گام دوم همه را مجذوب کرده و یکی از پایه‌های گام دوم انقلاب به شمار می‌آید و برای همه ما الگو است و می‌توانیم در راه و روش و منش خود را با آن تطبیق دهیم تا سرباز کوچکی در این راه باشیم.

 

وی ادامه داد: عملکرد به روز به موقع و جهادی اصل ششم مکتب سلیمانی است؛ دشمن باید در زمان و مکان و کلاس خود ضربه بخورد؛ یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی عملکرد جهادی، به موقع و سریع بود و همین عکس العمل داعش را در خاورمیانه جمع کرده و این نوزاد نامشروع آمریکا و اسرائیل را در دوران شیرخوارگی از بین برد.



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خدا را به خاطر داشتن چنین الگویی شاکریم، مسئولین باید بیاموزند که هر چیز زمان و مکانی دارد و عدم امید به دشمنان باید سرلوحه ما باشد.

 

وی ادامه داد: با تکیه بر مکتب سلیمانی باید برای عملکرد به موقع در عرصه‌های مختلف برنامه ریزی کنیم و در بودجه ملی، اقتصاد مقاومتی و سایر موارد بصیرت حاج قاسم را در نظر داشته باشیم؛ زیرا اگر دیر اقدام کنیم دشمن سکوهای اقتصادی ما را می‌گیرد، همچنین اگر حمایت از تولید داخلی وجود نداشته باشد در تولید کالاهای اساسی نیازمند و وابسته می‌شویم.

 

محمد بیگی در پایان گفت: مکتب سلیمانی بهترین نمونه عینی، به روز و برخط برای تمام مسئولین در الگو برداری است و اسطوره ملی، مذهبی و بین المللی است که حتی سایر کشورها نیز به آن توجه دارند.

 

م/ت

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار