خبرهای داغ:
جنگ ایران و آمریکا، به گستردگی عالم

پایگاه علی السالم و پرواز ناتمام B 52

این جنگ می تواند مادر همه جنگ ها شود، زیرا تاسیسات نفت و گاز همه کشورها نابود، دنیا با شوک بشکه ای ۲۰۰ دلار نفت مواجهه و اسراییل به بزرگترین چالش امنیتی غرب منتهی می شود.
کد خبر: ۹۳۰۹۵۲۹
|
۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

نزدیک ترین پایگاه آمریکا به ایران، علی السالم کویت است که یکی از بزرگترین پایگاه های نظامی آمریکاست و دارای فرودگاه و ۶ کمپ آموزش سربازان آمریکایی است.پس از آن سفارت آمریکا در بغداد است که ۱۱۵ کیلومتر تا خط مرزی غرب ایران فاصله دارد.

 

آمریکا ۱۲ پایگاه هوایی زمینی در عربستان، ۴ پایگاه در کویت، ۷ پایگاه در امارات،۶ پایگاه در قطر که دفتر فرماندهی سنتکام از فلوریدا به این کشور در العدید منتقل شد. ۱۷ پایگاه هوایی و زمینی، ۲۵ کمپ اموزش و تجهیز در افغانستان، ۱۱ پایگاه و کمپ در پاکستان،۴ پایگاه در عمان و تعدادی در اردن، مصر، سوریه، اریتره، جیبوتی و قرقیزستان در اختیار دارد، عمده ترین سلاح های راهبردی ارتش آمریکا در منطقه در پایگاه عین الاسد عراق، علی السالم کویت، بگرام و دهران قراردارد.

 

اگر آمریکا به ایران حمله کند، از کویت با هواپیماهای اف ۳۵ که سقف پروازی بلند و رادار گریز هستند استفاده و مناطق عسلویه، خوزستان، صنایع پتروشیمی و چاه های نفتی در جزیره خارک که صادرات نفت را به عهده دارد در همان ساعات اولیه بمباران خواهد کرد.حملات بعدی با هواپیماهای B ۵۲ به قلب شهرهای اهواز، بوشهر، اصفهان انجام خواهد شد تا در همان ساعات اولیه جنگ تلفات سنگین را متوجه ایران کند، موشک باران شهرهای ایران به همراه بمباران گسترده با استفاده از پایگاه های حوزه خلیج فارس و افغانستان ایران را در چند جبهه در گیر می کند تا تمرکز و تجمع سد دفاعی را در هم بشکند.

 

با توجه به دارا بودن موشک های برد بلند تا شعاع ۲ هزار کیلومتری در ارتش ایران، هیچ ناوی جرات نزدیک شدن به ساحل کشور را ندارد، پس بمباران خطوط دفاعی ایران به صورت گسترده و سنگین و موشک باران مناطق حیاتی و مسکونی برای پیاده سازی نیروی زمینی در ساحل ایران و مرزها نیازمند حجم آتش سنگین است.

 

اما ایران در مقابل چند برگ برنده در اختیار دارد، ابتدا با انهدام پایگاه های اصلی در قطر، کویت، امارات، ۵۰ درصد قدرت تهاجمی نیروی هوایی این کشور را ساقط کرده، زیرا هواپیماهای اف ۳۵ برد پروازی ۷۰۰ کیلومتر در شرایط عادی دارند و سایر هواپیماها برد ۱۳۰۰ کیلومتر را با مهمات تجربه خواهند کرد. اما هواپیماهای B ۵۲ و B ۵۷ به دلیل سنگینی و بزرگ بودن آن سقف پروازی ۳ هزار کیلومتر مساعت را دارند، اما برای شکار آن با سامانه های پیشرفته ایرانی کار سختی نیست. عین الاسد و التاجی، منابع و مخازن گاز در امارات، قطر و چهارپایگاه عمان که در فاصله ۲۵۵ تا ۴۳۰ کیلومتری ایران هستند در همان ساعات اولیه اتفاق می افتد.

 

هیچ ناو آمریکایی در منطقه توقف نخواهد کرد، اسراییل با بیرحمانه ترین شکل ممکن، موشک باران خواهد شد، تمام عرض ۴۵ تا ۱۸۰ کیلومتری و طول ۴۳۲ کیلومتری رژیم اسراییل آماج موشک های مقاومت قرار می گیرد. حزب الله لبنان و حماس اسراییل را به یک جنگ تمام عیار رهنمون می کنند، سپاه قدس و نیروهای مقاومت حمله به پایگاه های آمریکا را در عراق، سوریه، لبنان، یمن انجام می دهند، پایگاه مکلاوی در اریتره، جزایر فاطمه و حالب زیر موشکباران ایران فعالیتش متوقف می شود، در همان ابتدا نفت در خاورمیانه قطع و ۴۰۰ نقطه تمرکز و تجمع منافع آمریکا مورد حمله قرار می گیرد.

 

پیش بینی می شود، امارات، کویت، عمان، قطر، بحرین، به اندازه کافی متوجه خواهند بود که جنگ به منزله نابودی کامل برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و بازگشت به عهد شتر سواری خواهد بود.

 

ایران با هدف قرار دادن مخازن آمونیاک و در تیر راس بودن دستگاه های آب شیرین کن امارات، قطر، عربستان، کویت می تواند بزرگترین چالش را برای این کشور ها به ارمغان بیاورد. سپاه پاسداران در ۱۳ کشور توسط نیروهای خودی به پایگاه های آمریکا حمله و پایان ناتمام یک جنگ وحشتناک رقم می خورد.

 

آمریکا اگر بخواهد وارد ایران شود برای شکستن خطوط دفاعی و پیاده سازی نیروی زمینی جهت اشغال و تثبیت، پیش بینی می شود ۹۰۰ هزار تلفات را در یک سال اول متحمل شود و بعد از بمباران سنگین و تحمیل ۳ میلیون تلفات بتواند وارد ایران شود. این جنگ می تواند مادر همه جنگ ها شود، زیرا تاسیسات نفت و گاز همه کشورها نابود، دنیا با شوک بشکه ای ۲۰۰ دلار نفت مواجهه و اسراییل به بزرگترین چالش امنیتی غرب منتهی می شود.

 

ترامپ عاقل تر از آن است که دست به اقدام بزند، طبق اختیارات رییس جمهور می تواند تا بیست روز خارج از مرزها اعلان جنگ یک طرفه کند و پس از آن باید به تایید کنگره و سنا برسد.

 

نگارنده: صادق چگینی

 

1002/ی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار