خبرهای داغ:
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در گفت‌وگو با بسیج عنوان کرد

توجه به مسائل فرهنگی و معنویات از بارزترین خصوصیت شهید «سلیمانی»/مکتب «حاج قاسم» باید زنده بماند

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: یکی از بارزترین خصوصیت شهید «سلیمانی» توجه او به مسائل فرهنگی و معنویات بود.
کد خبر: ۹۳۰۸۸۳۴
|
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

توجه به مسائل فرهنگی و معنویات از بارزترین خصوصیت شهید «سلیمانی»/مکتب «حاج قاسم» باید زنده بماندمحمدعلی بادامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، ضمن تسلیت شهادت «حاج قاسم سلیمانی»، اظهار داشت: یکی از بارزترین خصوصیت شهید «سلیمانی» توجه او به مسائل فرهنگی و معنویات بود.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت او شیشه عطر این شهید بزرگوار شکسته شد و بوی عطرش سرتاسر دنیای اسلام و دنیا را پر کرد، افزود: شهادت او یک امر باورنکردنی بود و به اعتقاد بنده شهادت او باعث شد وضعیت منطقه تغییر یابد بدین معنا که فردی که متولی سخت‌افزاری بود و بیداری را در منطقه به یدک می‌کشید با شهادت خود مبدل به یک سیستم نرم‌افزاری شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان ادامه داد: به تعبیر بسیاری از دشمنان امروز تاثیر شهادت او به مراتب بیشتر از حضور فیزیکی او در منطقه است، چراکه او یک مدیر امنیتی و یک ژنرال دسته اول در دنیا محسوب می‌شد و برخلاف سایر ژنرال‌های موجود در دنیا یک زندگی عادی و یک رفت و آمد علنی داشت و عاشقانه و مدبرانه توانست طی سه دهه در جامعه فعالیت کند.

وی گفت: با وجود اینکه در بحبوحه جنگ‌های سخت حضور داشت بالاترین عواطف خود را به نمایش گذاشت و به فرزندان شهدا رسیدگی می‌کرد و توجه ویژه داشت و همچنین از مطالبی که خود او راجع به شهادت مطرح کرده است نشان می‌دهد که او فردی منحصر به فرد است.

بادامی با بیان اینکه این جهاد بود که «حاج قاسم» را این گونه تربیت کرد، ادامه داد: در مکتب امام خمینی(ره) و در مکتب رهبر معظم انقلاب توانست اینگونه خود را به عنوان یک سرباز ولایتمدار معرفی کند.

*«حاج قاسم» یک مکتب زنده است

وی اضافه کرد: «حاج قاسم» یک مکتب زنده است و در نقطه مقابل تهدید، تحریم، ترور و حتی تحریف می‌تواند اثر خود را داشته باشد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید «باید دنبال تمدن‌سازی باشیم» و یکی از بنیانگذاران این تمدن «حاج قاسم سلیمانی» بود که نماینده یک تمدن ریشه‌دار در جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه سپاه قدس به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد، گفت: از زمانی که دشمن در منطقه به صورت آشکار وجود خود را اعلام کرد این نیرو به صورت پنهان حضور پیدا می‌کرد و وظایف خود را انجام می‌دادند.

بادامی با اشاره به نقش سردار «سلیمانی» در سپاه قدس، تصریح کرد: در کنار مسئله مقاومت به مسئله اهل بیت عصمت و طهار(ع) هم اهمیت می‌داد و از سال ۱۳۸۲ نطفه بازسازی ستاد عتبات عالیات بسته شد و باعث تشکیل این ستاد شد.

وی ادامه داد: از سپاهیان و افراد علاقمند به جبهه و جنگ و دوستداران شهادت افرادی را جمع کردند و بعد از سقوط صدام افراد حضور پیدا کردند و اولین اقدام این بود که داخل حرم‌ها را تمیز کردیم و آنجا را کاملاً مرتب کردیم.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان افزود: از همین جا سردار «سلیمانی» ورود پیدا کرد و تصمیم بر تشکیل ستاد بازسازی شد و افرادی را برای سامان دادن به حرم ائمه اطهار(ع) در عراق مامور کرد که امروز شاهد هستیم بزرگ‌ترین صحن جهان اسلام در نجف اشرف به متراژ۲۲۰ هزار مترمربع در کنار فضای کوچک و مظلومانه ابوالائمه امیرالمومنین علی(ع) ۱۱۰ متر در ۱۱۰ متر نشان می‌دهد.

وی گفت: سردار «سلیمانی» در داخل صحن الزهرا گفت این کار، یک کار عظیمی است که تا به حال انجام نشده است و ستاد به وظیفه خودش عمل کرده و این کار باید استمرار پیدا کند.

بادامی بیان کرد: در ساخت صحن الزهرا(س) کارگران بی‌نام و نشانی از استان همدان بودند و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ معمار، بنا، سفت‌کار، کارگر، سرامیک کار، نجار، برق‌کار، تاسیساتی و در و پنجره‌ساز حضور پیدا کردند و بدون اینکه ریالی پول دریافت کنند و چهره‌های آنها مطرح شود خشت روی خشت گذاشتند تا توانستند این صحن بزرگ را به نام حضرت زهرا(س) ساختند.

وی افزود: سردار «سلیمانی» هر زمان مشرف به عتبات عالیات در عراق می‌شد حتماً از نزدیک پروژه‌ها را بازبینی می‌کرد و دستورات لازم را می‌داد و تاکید داشت این کار باید توسط ایرانی‌ها انجام شود و اکنون شاهد هستیم بیش از ۹۵ درصد کار صحن انجام شده که باعث فخر جهان تشیع و اسلام است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان اضافه کرد: این صحن در نوع خود بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین سیستم‌های روز جهان را دارا است و زمانی که بطور کامل بهره‌برداری شود مشخص می‌شود که سردار «سلیمانی» در ساخت این صحن چقدر تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: در سامرا نیز تمام زمین‌های اطراف و خانه‌ها خریداری شده و برای گسترش در حال آماده‌سازی است و امیدواریم با ظهور امام زمان(عج) بتوانیم خانه پدری این امام را به جهان تشیع و اسلام معرفی کنیم.

بادامی عنوان کرد: سردار «سلیمانی» در کربلا تاکید داشت حرم‌ها باید توسعه داده شوند که اکنون در چهار فاز قرار است اجرا شود و فاز اول آن به نام صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) در ضلع جنوب غربی در حال احداث است که بیش از ۱۶۰ هزار مترمربع در چهار طبقه و بیش از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تاکنون انجام شده است، و سردار «سلیمانی» تاکید داشت باید به بهترین وجه و از بهترین مهندس‌ها برای ساخت حرم‌ها در کربلا استفاده شود.

وی با بیان اینکه همدانی‌ها در کار ساخت حرم نقش بسیار موثری داشتند، گفت: پروژه سوم که سردار «سلیمانی» تاکید داشت ترفیع گنبد امام حسین(ع) به نام «طرح معراج» بود و خود سردار خواست این کار در کرمان انجام شود و این کار کارگاهش در کرمان بسته شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به اینکه همدان نیز از این قافله عقب نماند، ابراز داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین همدانی‌ها و کرمانی‌ها منعقد شد (بین شهید حاج حسین همدانی و شهید حاج قاسم سلیمانی) که همدان هم در طرح ترفیع گنید اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه همدان تعهد داد بیش از یک هزار خشت را به قبر مطهر امام حسین(ع) هدیه کند و اکنون برای این گنبد مطلا ۸۵۰ خشت آماده است و ارزش هر خشت 3 میلیون تومان است.

بادامی با بیان اینکه ما در این فضای معنوی مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نقش سردار سلیمانی را یک نقش اثرگذار می‌توانیم داشته باشیم، گفت: شهادت «حاج قاسم» به عنوان یک حرکت بزرگ معنوی در جهان اسلام و در دنیا موقعیت سردار «سلیمانی» را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه تعبیر «مکتب حاج قاسم» باید زنده بماند و به نسل‌های بعدی منتقل شود، عنوان کرد: ستاد بازسازی عتبات یکی از تحفه‌ها و دستاوردهایی است که از طرف «حاج قاسم سلیمانی» بنیان آن گذارده شد و او این مجموعه را به ملت ایران و عراق اهدا کرد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان ابراز داشت: همان طور که «حاج قاسم» داعش را از منطقه اخراج کرد؛ امیدواریم در آینده نزدیک انتقام سخت، خروج آمریکایی‌ها از خود منطقه باشد به جز از آن سیلی‌های دوگانه و سه گانه‌ای که خوردند.

وی بیان کرد: ما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که مقوله اربعین و مواکب هم به این شهید بزرگوار برمی‌گردد، در سیل سال ۹۷ شهید «سلیمانی» موکب‌ها را شبانه روانه مناطق سیل زده کرد و ابومهدی المهندس هم در آن زمان در قسمت انتهای مرزهای خوزستان به سمت عراق در آنجا حضور داشت.

بادامی افزود: از همدان سه موکب به مناطق سیل زده رفتند و به مدت دو ماه در آنجا بودند و تجهیزات لازم را با خود بردند.

* اهدای بیش از یک‌میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در مواسات مومنانه توسط موکب‌ها

وی بیان کرد: در مواسات مومنانه بیش از یک‌میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان آورده موکب‌ها بود چراکه تفکر آنها تفکر «حاج قاسمی» بود و در کل کشور بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان آورده بیش از هزار موکب بود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در خصوص پویش‌ها گفت: به نام «حاج قاسم سلیمانی» پویش‌های فراوانی راه انداختیم، در حال حاضر پویشی را از میلاد حضرت زینب(س) تا شهادت «حاج قاسم سلیمانی» شروع کردیم با عنوان هرخانه یا هر نفر ۲۵ هزار تومان، برای صحن عقیله به نام حضرت زینب(س) و هر موکب پنج خشت آورده که تاکنون ۷۲ خشت به نام ۷۲ تن از طرف موکب‌های استان همدان به نام پویش «حاج قاسم سلیمانی» هدیه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از سه تریلی سیمان آماده شده است، ابراز داشت: وقتی نام «حاج قاسم» می‌آید کسی نه نمی‌گوید؛ از ابتدای سال تاکنون ۶۳۰ گرم طلا از بانوان جمع‌آوری کردیم، با وجود تحریم، تورم و گرانی‌های اخیر مردم عاشق این سردار هستند و همه باید متعهد شویم مرام «حاج قاسم» را به یاد داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار