امام جمعه موقت یزد:

انسان با تقوا در فتنه‌ها مردود نمی‌شود/در مرام شهید سلیمانی سیاسیت عین دیانت وی بود

حجت الاسلام محمدی گفت: مکتب شهید سلیمانی با تقوا و اخلاص شروع و با شهادت به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۹۳۰۸۶۵۸
|
۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سیدناصر محمدی در خطبه‌های این هفته ۱۲ دیماه نماز جمعه یزد با بیان اینکه مردم ایران و ملت‌های مسلمان حق بزرگی بر گردن شهدا و شهدای هسته‌ای، مدافعان حرم و شهید سلیمانی دارند اظهار کرد: وی با همه وجود با اخلاص و ایمان از دین، نظام و اسلام با خون خود در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی به خوبی دفاع کرد.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به فرا رسیدن سالروز اولین سالگرد شهید سلیمانی از قول مقام معظم رهبری، اظهار کرد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نه فقط قهرمان ایران که قهرمان عالم اسلام و جامعه جهانی مومنان است.

وی برخورداری از تقوای الهی را مهمترین ویژگی شهید سلیمانی دانست و افزود: کار‌های بزرگ و نشدنی حاج قاسم سلیمانی با توکل به خدا شدنی شد.

امام جمعه موقت یزد با بیان این‌که شهید سلیمانی یک مکتب برگرفته از آموزه‌های الهی بود، گفت: سردار سلیمانی در وهله اول عبد خدا بود و در سخت‌ترین شرایط مراقب حلال و حرام و حق الناس بود.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به مردود شدن یک سری از رجال در طول بیش از ۴۰ سال انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انسان با تقوا در فتنه‌ها مردود نمی‌شود.

وی مهربانی، ایستادگی در برابر دشمنان، عاشقی، بصیرت‌افزایی، ولایت‌مداری، اخلاص و تقوا را مولفه‌های مکتب شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: مکتب شهید سلیمانی با تقوا و اخلاص شروع و با شهادت به پایان می‌رسد.

امام جمعه موقت یزد با بیان این‌که برخی‌ها همیشه به دنبال تحریف کردن مسائل مختلف هستند، تأکید کرد: شهید سلیمانی قهرمان عالم اسلام، انسانی ولایت‌مدار و انقلابی است که در وصیت نامه‌اش خود را سرباز ولایت فقیه معرف کرده است.

حجت الاسلام محمدی دشمن‌شناسی را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی دانست و بیان کرد: در مرام شهید سلیمانی سیاسیت عین دیانت وی بود.
وی شهادت شهید سلیمانی را نمایش ضعف و ترس استکبار جهانی از ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی دانست و از قول سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، خاطرنشان کرد: هیچ نقطه‌ای در جهان برای قاتلان سپهبد شهید قاسم سلیمانی امن نیست.

استاد حوزه علمیه یزد به موضوع کشف حجاب در زمان رضاخان پرداخت و گفت: برخی افراد هنوز خیال می‌کنند با پیروی از آمریکا و دشمنان و کنار گذاشن ارزش‌ها و حجاب و عفاف به توسعه می‌رسیم که در اشتباه هستند.

محمدی به تداوم تحریم و تهدید‌ها علیه کشور و ملت توسط دشمنان اشاره کرد و یادآورشد: برای توسعه و مقاوم بودن کشور باید به دانش و نیرو‌های بومی و ظرفیت‌های داخلی بیشتر توجه کرد و نباید فرصت‌ها را از دست داد که اصلا پذیرفته نیست.

وی از مراکز آموزش عالی و دانشگاهیان خواست مقالات و پایان‌نامه‌های خود را به بررسی و تبیین افکار و اندیشه‌های شهیدان انقلاب اسلامی و ترسیم تلاش‌های شهید سلیمانی اختصاص دهند که موضوعی ضروری است و باید همه در این بخش همکاری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار