سعید زعفری هشجین

شورای قرارگاه ۱۷ ربیع، پایداری قیمت کالا‌ها و خدمات

نخستین جلسه شورای قرارگاه ۱۷ ربیع استان اردبیل با هدف هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان برای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۰۸۴۵۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
شورای قرارگاه ۱۷ ربیع، پایداری قیمت کالا‌ها و خدمات
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، نخستین جلسه شورای قرارگاه ۱۷ ربیع استان اردبیل با هدف هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان برای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها در سپاه حضرت عباس (ع) استان برگزار شد.

در این جلسه استاندار اردبیل تشکیل این شورا را در راستای هماهنگی بیشتر و اجتناب از اقدامات جزیره‌ای دانست و گفت: قطعا با عملیاتی شدن مصوبات و تصمیمات این شورا شاهد آرامش بیشتر در قیمت کالا‌ها و خدمات خواهیم شد و مردم از ثمرات و نتایج این تصمیمات بهره مند می‌شوند.
بهنام جو افزایش ظرفیت‌های تولیدی استان و همچنین پایین آوردن قیمت تمام شده کالا‌ها را در کنار نظارت مستمر و دائمی بر بازار، امری بسیار ضروری دانست و گفت استفاده از ظرفیت بسیج در نظارت بر بازار می‌تواند تجربه شیرین طرح حاج قاسم سلیمانی در کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را مجددا تکرار کند.
وی یکی از معضلات اصلی در اقتصاد کشور را بحث احتکار دانست و گفت: در کنار طراحی و استفاده از سیستم‌های رهگیری کالا وشفاف کردن موجودی انبار‌ها و توزیع آن‌ها باید به مسئله فرهنگ سازی و تقویت پایه‌های اعتقادی نیز توجه شود تا فرد محتکر بداند که با این کار چه گناه بزرگ و بعضا جنایتی مرتکب می‌شود.
 
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان هم مجموعه سپاه و بسیج استان را همراه و همکار دستگاه‌های اجرایی در کلیه زمینه‌ها خصوصا نظارت بر قیمت‌ها بیان کرد و گفت همه باید به دنبال خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه دشمن باشیم که کنترل بازار و جلوگیری از سو استفاده دلالان یکی از راه‌های خنثی کردن تحریم‌ها است.
سردار بابازاده افزود: جرایم و تخلفات اقتصادی بسیار پیچیده از گذشته شده و لازم است مقابله با این جرایم نیز حرفه ای‌تر از گذشته و با اشرافیت کامل انجام شود.
وی گفت: دشمن تلاش دارد با تبلیغات و جنگ روانی وضعیت کشور را به دور از واقعیت‌ها جلوه دهد که نیاز است در حوزه رسانه‌ای خصوصا فضای مجازی در مقابل این شایعات و جنگ روانی ایستادگی کنیم.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اظهار کرد: تنها راه برای گذر از این شرایط تاریخی در کشور کار جهاد و تفکر بسیجی است و این همان راهی است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در طول زندگی خود آن را پیمود و دشمنان را در منطقه زمین گیر و ذلیل کرد.
 
 
رییس کل دادگستری استان هم در این جلسه گفت: ما در جنگ تمام عیار اقتصادی با استکبار هستیم و به همین خاطر باید آرایش جنگ اقتصادی داشته باشیم.
عتباتی افزود: از این پس برای جرایمی، چون احتکار و ممانعت از توزیع به موقع کالا علاوه بر بحث تعزیری پرونده‌های کیفری نیز تشکیل می‌شود و به عنوان اختلال در نظام عرضه و توزیع با متخلفان برخورد می‌شود.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه گفت: در بسیاری از کالا‌های اساسی کمبود وجود ندارد، اما آنچه باعث کمبود در بازار می‌شود عدم هماهنگی در ثبت سفارش‌ها برای واردات و نبود نظارت کامل بر نحوه توزیع این کالا‌ها است.
صادقی گفت: یک از راه‌های مقابله با احتکار شناسایی دقیق انبار‌ها و ثبت آن‌ها در سامانه است که متاسفانه بسیاری از این انبار‌ها در سامانه وزارت صمت ثبت نشده و این کار نظارت را دشوار کرده است.
 
 
این نخستین جلسه این شورا بود و مقرر شد جلسات این شورا به صورت مستمر برگزار شود و تصمیمات گرفته شده دراین جلسات به جد پیگیری شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار