خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

انسان همواره در معرض فتنه قرار دارد/ سردار سلیمانی عملا مالک اشتر مقام معظم رهبری بود

آیت الله عابدینی گفت: طبق آیات قرآنی همه ما در معرض فتنه قرار داریم و گوهر وجودی ما با قرار گرفتن در معرض فتنه‌ها مشخص می‌شود و از این منظر به نوعی فرصت رشد برای ما به شمار می‌آید.
کد خبر: ۹۳۰۸۰۵۶
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در مراسم گرامیداشت نهم دی، سالگرد شهادت سردار سلیمانی و شهید فخری زاده اظهار کرد: اسلام برای صلح، آرامش و امنیت است اما وقتی به فتنه می‌رسد امر می‌کند باید ریشه فتنه انگیزان از بین برود و این موضوع در راستای صلح و آرامش است، در غیر این صورت همیشه زمینه نفوذ اجانب در درون نظام اسلامی پیدا می‌شود.

وی ادامه داد: درباره فتنه مسائل بسیاری قابل طرح است و صرفا محدود به نهم دی ماه نیست، طبق منابع دینی حجم نگاه قرآن به فتنه وسعت زیادی دارد و با اهمیت به این موضوع نگاه شده، همچنین در نهج البلاغه و روایات نیز این موضوع مورد اشاره قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: انسان‌ها وقتی در فتنه قرار می‌گیرند اصل انسانیت و میزان صادق بودن و دوری از نفاق آن‌ها مشخص می‌شود.

وی افزود: در تاریخ اسلام در سال 60 هجری در کوفه  و سال‌های بعد از آن در کربلا  و همچنین در تاریخ معاصر فتنه‌هایی به پا شد و بسیاری از انسان‌ها در معرض فتنه قرار گرفتند و در آن جریان بسیاری از مدعیان ایستادگی رفوزه شدند.

امام جمعه قزوین گفت: طبق آیات قرآنی همه ما در معرض فتنه قرار داریم و گوهر وجودی ما با قرار گرفتن در معرض فتنه‌ها مشخص می‌شود و از این منظر به نوعی فرصت رشد برای ما به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: طبق منابع دینی و آیات قرآن فتنه از قتل خشن‌تر، خطرناک‌تر و گسترده‌تر است، وقتی فتنه به پا می‌شود امنیت دیده نشده، وحشت و رعب حاکم می‌شود، زیر ساخت و سرمایه‌ها به آتش کشیده شده، اختلافات اوج گرفته، نوامیس به مخاطره افتاده، افراد کشته می‌شوند و اعتماد از بین می‌رود و اختلافات ایجاد می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: خداوند اجازه نداده کافران بر مومنین سیطره داشته باشند و به هیچ عنوان سلطه اجانب را نمی‌پذیرد، بنابراین ما نیز باید به خود تکیه داشته باشیم، البته ما با تمام دنیا تعامل داریم اما دنیا صرفا واشنگتن و رژیم غاصب صهیونیستی نیست، دنیا بسیار وسیع است منافقین افرادی هستند که تمایل به دوستی و صمیمیت با کافران را دارند و آنان را طرف مذاکره و امید قرار می‌دهند.

وی افزود: می‌توان به جای مذاکره با خارج درون خود مذاکره داشت و مسائل را بررسی کرد تا  انسجام و هم افزایی ایجاد شود.

سردار سلیمانی فتنه‌ها را خوب می‌شناخت

آیت الله عابدینی سپس با اشاره به ویژگی سردار سلیمانی ابراز کرد: سردار شهید سلیمانی فتنه را خوب شناخت؛ در واقع عمود خیمه انقلاب و دین ولایت و امامت است وقتی هجمه دشمنان به این ستون دین بود سردار سلیمانی سه بار به نام جلاله سوگند می‌خورد که اگر امام خود را نشناسیم همیشه در معرض خطر قرار داریم.

وی ادامه داد: حضور در سرزمین‌های مختلف از ویژگی‌های دیگر سردار شهید سلیمانی بود، ایشان در عرصه نبرد سیاسی و غیر سیاسی به احزاب و جناح‌ها توجه نداشته و به جای تمام این‌ها مستضعفان در دید و توجه ایشان قرار داشت، بنا بر منش این شهید بزرگوار نباید صرفا خود و منافع خود را دید و شایسته است به همسایگان و سایر افراد نیز توجه داشت.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: طبق آیات قرآن هر کسی از خداوند روی برگرداند همه چیز برای او سخت خواهد شد و با یاد خدا است که قلب‌ها آرام می‌گیرد و آرامش و آسایش افراد تامین می‌شود، سردار شهید سلیمانی نیز از این ویژگی برخوردار بوده و همواره دنبال شهادت بودند.

م/پ

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار